نا بسامانی در بازار مسکن

نا بسامانی در بازار مسکن
نا بسامانی در بازار مسکن

مشکلات مسکن موضوعی نمی باشد که به دو روز گذشته مربوط شود. معضلات در این بخش سالیان سال است که در کشور وجود دراد و هنوز راه مناسبی برای حل آن ارائه نشده است. افزایش بیش از حد نرخ مسکن موجب شده تا مردم را به سرمایه گذاری در این بازار تشویق کند. مشکلات این بازار از زمانی شدت یافت که به مسکن به عوان کالایی برای سرمایه گذاری نگاه شد، که در دهه گذشته این صنعت به تنهایی باعث شد تا نرخ تورم بشدت 

مشکلات مسکن موضوعی نمی باشد که به دو روز گذشته مربوط شود. معضلات در این بخش سالیان سال است که در کشور وجود دراد و هنوز راه مناسبی برای حل آن ارائه نشده است. افزایش بیش از حد نرخ مسکن موجب شده تا مردم را به سرمایه گذاری در این بازار تشویق کند.

مشکلات این بازار از زمانی شدت یافت که به مسکن به عوان کالایی برای سرمایه گذاری نگاه شد، که در دهه گذشته این صنعت به تنهایی باعث شد تا نرخ تورم بشدت افزایش یابد. همچنین این کالای مصرفی به عنوان یک نیاز بزرگ خانواده ها، خرید آن تبدیل به یک آرزو برای ان ها شد. با ساخت واحد های مسکن مهر در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، علارغم امیدواری برای خانه دار کردن قشر ضعیف و متوسط جامعه، این طرح تبدیل به یک مشکل جدی برای دولت بعدی شد. بطوری که اکنون بسیاری از واحد های ساخته شده با نبود امکانات رفاهی همراه بوده و با عدم وجود متقاضی مواجه شده است. از سوی دیگر مشکلات مسکن به این موضوعات ختم نشده و رشد زیاد نرخ اجاره بهاء موجب شده تا زندگی خانوار های زیادی را در کلانشهر ها تحت تاثیر خود قرار دهد.

بازار مسکن در مشکلات غوطه ور است و رشد بی رویه نرخ مسکن و اجاره بهاء باعث شده تا اکثریت قشرهای جامعه تا مدت ها نتوانند خیال خانه دار شدن را در ذهن بپرورانند. مسکن یک کالای مصرفی و ضروری می باشد که طی این سال ها نقش بسزایی در مقوله ازدواج هم بازی کرده است. بطوری که هر کسی که بخواهد ازدواج کند باید از خود مسکن داشته باشد که با وجود مشکلاتی که در جامعه است، بدست آوردن آن بسیار مشکل می باشد و وجود همین مشکلات  سبب شده تا جوانان نتوانند برای ازدواج پیش قدم شوند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)