ناممکن بودن رونق در بازار مسکن

ناممکن بودن رونق در بازار مسکن
ناممکن بودن رونق در بازار مسکن

اخبار بازار مسکن حاکی از آن است که اخیرا، در طی یک نشست خبری معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرده :تصوری که در حال حاضر از شکل گیری رونق بازار مسکن در ذهن مردم وجود دارد، همان اتفاقاتی است که بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ در بازار مسکن رخ داده است. اما باید دانست که رونق و تحرک در بازار یعنی پروانه‌های ساخت مسکن و مصرف سیمان و سایر مصالح باید به‌مانند آن زمان باشد اما در واقعیت ...

 

اخبار بازار مسکن حاکی از آن است که اخیرا، در طی یک نشست خبری معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرده :تصوری که در حال حاضر از شکل گیری رونق بازار مسکن در ذهن مردم وجود دارد، همان اتفاقاتی است که بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ در بازار مسکن رخ داده است. اما باید دانست که رونق و تحرک در بازار یعنی پروانه‌های ساخت مسکن و مصرف سیمان و سایر مصالح باید به‌مانند آن زمان باشد اما در واقعیت این قضیه امکان پذیر نیست و همچنین تکرار آن اتفاقات در جامعه ‌مطلوب نیز نیست. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه ی گفت و گو اعلام کرد: بنده گمان میکنم کسانیکه در خانه های خالی سرمایه‌گذاری می کنند، تفاوت وضعیتی که الان موجود هست را با گذشته را درک کرده اند. اما عده ای دیگر همچنان با پافشاری کردن بر تفکرات و عقاید خود، همچنان امید دارند که این دوران گذرا است و روز های های خوبی خواهند آمد و به سودی که به آن فکر می کردند دست پیدا خواهند کرد. از طرف دیگری اگر این موضوع را نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که سرمایه های زیادی در خانه‌های خالی خوابیده است و همچنین برنامه‌ هایی که برای مسکن دهک‌های میانی و پایینی جامعه که آنها جزو  مصرف کننده ی واقعی هستند ریخته شده، به همین سرمایه های هنگفت نیاز دارد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: اگر واقع‌بینانه به این موارد توجه شود کسی که طی ۴ سال موفق به فروش این آپارتمان‌ها نشده است با توجه به پرداخت بهره بانکی به‌طور تقریبی از سرمایه آن چیزی باقی نمانده است و در حقیقت اتفاقاتی در حال رخ دادن است که هم‌اکنون ما تنها شاهد نوک قله کوه یخی هستیم و باید بتوانیم برای چاره‌جویی هم‌فکری کنیم.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)