نوسان شدید قیمت مسکن

نوسان شدید قیمت مسکن
نوسان شدید قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، در بازه زمانی یک ساله میانگین قیمت مسکن در تمامی مناطق تهران رشد بسیار چشمگیری داشت بطوری که این افزایش از 11 تا 70 درصد نوسان داشته است. گرچه در ماه های پایانی سال با توهم قیمتی فروشندگان مواجه بودیم اما با شروع سال جدید به دلیل رشد چشمگیر قیمت ها با چالش جدیدی رو به رو شدیم. از این رو خریداران و فروشندگان دچار سرگردانی شدند و بازار در رکود

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، در بازه زمانی یک ساله میانگین قیمت مسکن در تمامی مناطق تهران رشد بسیار چشمگیری داشت بطوری که این افزایش از 11 تا 70 درصد نوسان داشته است. گرچه در ماه های پایانی سال با توهم قیمتی فروشندگان مواجه بودیم اما با شروع سال جدید به دلیل رشد چشمگیر قیمت ها با چالش جدیدی رو به رو شدیم. از این رو خریداران و فروشندگان دچار سرگردانی شدند و بازار در رکود موقت به فرو رفت.
بررسی ها حاکی از آن است که خریداران به دلیل کاهش واحدهای مسکونی، این جهش قیمتی را پذیرفته اند. آمارهای رسمی خبر از وجود 600 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در شهر تهران می دهند اما بخش چشمگیری از این واحدها قابلیت عرضه به متقاضیان را نداشته و قادر به ایجاد توازن در بازار نیستند. طبق گزارش های بانک مرکزی، نیمی از متقاضیان به سوی خرید واحدهای مسکونی کوچک متراژ با ارزش قیمتی کمتر می روند در نتیجه با کاهش عرضه واحدهای مورد تقاضای بازار، فروشندگان قیمت های اعلامی خود را به حد چشمگیری افزایش دادند.
اکنون شرایط بازار مسکن به نحوی است که متقاضیان مصرفی قدرتی برای اثرگذاری در بازار ندارند اما با توجه به فروکش کردن التهابات بازار ارز، نقدینگی زیادی قابلیت کوچ به بخش مسکن را دارند که همین امر منجر به جهش قیمتی در این بازار خواهد شد.
کارشناسان مسکن بر این باورند که جهش ناگهانی در بازار مسکن در سال 97، می تواند این بازار را به سمت رکود جدیدی بکشاند. رکودی که موجب اثرگذاری بر بخش های مختلفی می شود و بازارهای مرتبط با مسکن را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. بطور مثال رکود در بازار مسکن شهر تهران بر روی بازار آهن تهران نیز اثر می گذارد و موجب ایجاد نوسان قیمت های اعلامی کارخانه ها می شود که این امر مستقیما بر بنگاه ها و مجتمع فروش آهن آلات در تهران تأثیر می گذارد و آنها را به سمت رکود هدایت می کند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)