نکات مهم در خرید تیرآهن

نکات مهم در خرید تیرآهن

تیرآهن بخش عمده‌ای از اسکلت‌بندی سازه‌های عمرانی را تشکیل می‌دهد از همین رو توجه به نکاتی مانند استاندارد و نوع تیرآهن، وزن تیرآهن، برند محصول و ... هنگام خرید تیرآهن امری ضروری است...

آهن پرایس: یکی از اصلی‌ترین مقاطع فولادی که به طور گسترده در انواع سازه‌ها استفاده می‌شود تیرآهن است. این محصول در اشکال و انواع مختلفی تولید و عرضه می‌گردد، به همین منظور ضروری است هنگام خرید تیرآهن علاوه‌بر نوع تیرآهن فاکتورهای دیگری مانند رنگ تیرآهن، وزن تیرآهن، برند محصول، استاندارد تولید، تعداد شاخه‌ها و نحوه حمل تیرآهن را مدنظر قرار دهید؛ زیرا این موارد تأثیر مستقیمی بر قیمت و کیفیت تیرآهن دارد.

در ادامه به بررسی و تشریح موارد مهمی که هنگام خرید تیرآهن باید در نظر داشت پرداخته می‌شود:

  • نوع و استاندارد تیرآهن: در هنگام خرید تیرآهن اطمینان حاصل کنید که با مفهوم جان و بال آشنایی دارید. این مفاهیم برای تشخیص نوع تیرآهن و انتخاب شکل مناسب برای پروژه شما حائز اهمیت هستند. تیرآهن با توجه به استانداردی که دارد به شکل H و I عرضه می‌شود.
  • تعداد شاخه‌های تیرآهن: در برخی موارد، تیرآهن به صورت شاخه‌ای (به نام شاخه شمار) خریداری می‌شود. توجه داشته باشید که تعداد شاخه‌ها در هر بندیل ممکن است متفاوت باشد. مطمئن شوید که تعداد شاخه‌ها نیازهای شما را برطرف می‌کند.
  • رنگ تیرآهن: تیرآهن به رنگ طوسی پررنگ یا مشکی طبیعی است؛ اما در برخی موارد، رنگ تیرآهن به علت تغییرات طبیعی نشانه‌هایی از زردی یا زنگ‌زدگی دارد؛ به عمق و میزان تغییرات رنگی تیرآهن دقت کنید زیرا این می‌تواند بر کیفیت محصول تأثیر منفی داشته باشد.
  • وزن تیرآهن: وزن تیرآهن بستگی به ضخامت و اندازه‌های هر شاخه دارد. مطمئن شوید که وزن محصول با جدول وزنی کارخانه مطابقت دارد. این مقایسه می‌تواند کیفیت تیرآهن را نشان دهد. گفتنی است وزن تیرآهن در هر کارخانه متغیر است و بر قیمت و کیفیت تیرآهن نیز اثرگذار است.
  • کارخانه تولیدکننده: توجه داشته باشید که از کدام کارخانه تولیدی تیرآهن خریداری می‌کنید. برخی از کارخانه‌ها بسیار معتبرتر و با کیفیت‌تر هستند. استاندارد تولید تیرآهن در هر کارخانه متغیر است. استاندارد تولید بر قیمت و کیفیت محصول اثرگذار است.
  • نحوه حمل و نقل: نحوه حمل و نقل تیرآهن و هزینه‌های مرتبط با آن نیز مهم است. مشخص کنید که چگونه محصول به محل پروژه ارسال خواهد شد و هزینه‌های این حمل و نقل را در نظر بگیرید.
  • قیمت تیرآهن در بازار: قیمت آهن آلات و قیمت روز تیرآهن تحت تاثیر تغییرات و نوسانات متعددی قرار دارد. قیمت‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند. برای پی بردن به قیمت‌های فعلی و مقایسه آنها، به سایت‌های معتبر همچون آهن پرایس مراجعه کنید یا با مشاوران مجرب تماس بگیرید.
  • شناسنامه کنترل کیفی: شناسنامه کنترل کیفی یا برگه آنالیز تیرآهن مشخصات مهمی از تیرآهن شما را ارائه می‌دهد، از جمله ترکیبات شیمیایی و خواص مکانیکی و... . این مستند به تعیین کیفیت محصول کمک می‌کند. کیفیت تیرآهن خریداری شده در ایمنی و استحکام نهایی سازه و همچنین قیمت نهایی تیرآهن اثر مستقیم دارد و همین امر دال بر ضرورت خرید تیرآهن باکیفیت است.

نکات پس از خرید تیرآهن

پس از خرید تیرآهن نیز بهتر است چند نکته را مدنظر قرار دهید و از تطابق تیرآهن خریداری شده با پیش‌فاکتور و برگه باسکول اطمینان حاصل کنید. این نکات شامل موارد زیر است.

♦ روی هر بندیلی پلاکی نصب است که حاوی اطلاعاتی مبنی بر تاریخ تولید، برند و علامت اختصاری محصول، استاندارد تولید، سایز تیرآهن، شماره ذوب و بسته است که باید مشخصات تیرآهن خریداری شده همسان باشد.

♦ بررسی برگه آنالیر تیرآهن نیز ضروری است این برگه شامل اطلاعاتی همچون نتیجه آزمایش تست مقاومت، استحاکم فشاری وکششی تیرآهن و خاصیت جوش‌پذیری محصول است.
♦ پس از دریافت تیرآهن حتما از تطابق نوع تیرآهن، کیفیت، وزن، ظاهر سالم و بی‌‌نقص تیرآهن با برگه باسکول، پیش فاکتور و برگه آنالیز اطمینان حاصل کنید.

روش های خرید تیرآهن

خرید تیرآهن با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هرید مزایعا و معایب منحصر به خود را دارند. رایج‌ترین روش‌های خرید تیرآهن شامل خرید آنلاین تیرآهن، خرید تیرآهن از کارخانه، خرید از بورس کالا و خرید از بنگاه آهن آلات است.

هر یک از مشتریان به تناسب شرایط و موقعیتی که دارند یکی از روش‌های فوق را برای تهیه محصول مورد نیاز خود انتخاب می‌کنند که به طور خلاصه رایج‌ترین شیوه‌های خرید تیرآهن بیان می‌شود.

  • خرید تیرآهن از کارخانه: خرید مستقیم از کارخانه تیرآهن معمولاً مناسب برای خرید تیرآهن با تناژ بالا است. این روش ممکن است با هزینه‌های جانبی مانند هزینه بارگیری همراه باشد و زمان تحویل ممکن است طولانی باشد.
  • خرید تیرآهن از بنگاه: بنگاه‌ها به صورت معمول محصولات با حجم کمتر و در زمان کمتری نسبت به کارخانه عرضه می‌کنند. این روش برای مشتریانی با نیازهای کمتر و خرید شاخه‌ای تیرآهن مناسب است.
  • خرید تیرآهن از بورس: افراد دارای کد بورسی می‌توانند تیرآهن را از طریق کارگزاری‌های بورس خریداری کنند. این روش ممکن است به دلیل مسائل تجاری و زمان تحویل طولانی‌تر باشد.
  • خرید آنلاین تیرآهن: شرکت‌های بازرگانی معمولاً محصولات را با حجم و زمان دلخواه مشتری عرضه می‌کنند. اعتبار این شرکت‌ها مهم است و برخی از آن‌ها خدمات خرید تیرآهن آنلاین را ارائه می‌دهند. خرید آنلاین تیرآهن هیچ نوع محدودیتی ندارد و از جدیدترین روش‌های خرید آهن آلات است

بهترین کارخانه تیرآهن

در ایران کارخانه‌های متعددی در زمینه تولید انواع تیرآهن فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها به دلیل کیفیت بالا و سابقه درخشان، از جمله برندهای معتبر و شناخته شده در این صنعت به حساب می‌آیند. در ادامه به معرفی تعدادی از معروف‌ترین کارخانه‌های تیرآهن می‌پردازیم:

تیرآهن ذوب آهن اصفهان

  • سابقه فعالیت: بیش از 50 سال، تأسیس در 1346 در اصفهان
  • ظرفیت تولید: 3.6 میلیون تن در سال
  • محصولات: تیرآهن IPE، تیرآهن INP، تیرآهن هاش (H)

تیرآهن آریان فولاد

  • سابقه فعالیت: بیش از 15 سال، تأسیس در سال 1386 در خراسان رضوی
  • ظرفیت تولید: 600 هزار تن در سال
  • محصولات: تیرآهن IPE، تیرآهن INP

تیرآهن شاهین بناب

  • سابقه فعالیت: بیش از 10 سال، تأسیس در سال 1386 در آذربایجان شرقی
  • ظرفیت تولید: 500 هزار تن در سال
  • محصولات: تیرآهن IPE، تیرآهن INP

همانطور که اشاره شد هنگام خرید تیرآهن فاکتورهای متعددی را باید مدنظر قرار داد که مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

انتخاب نوع تیرآهن: تیرآهن‌ها در انواع مختلف IPE، INP و هاش (H) تولید می‌شوند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.
انتخاب سایز تیرآهن: سایز تیرآهن بر اساس نیاز و محاسبات مهندسی تعیین می‌شود.
انتخاب برند تیرآهن: با توجه به تنوع برندهای موجود در بازار، انتخاب یک برند معتبر و شناخته شده از اهمیت بالایی برخوردار است.
خرید از مراکز معتبر: برای اطمینان از کیفیت و اصالت تیرآهن، باید از مراکز معتبر و شناخته شده خریداری کرد.
علاوه بر موارد ذکر شده، در هنگام خرید تیرآهن باید به عواملی مانند قیمت تیرآهن، گواهینامه‌ها و استانداردهای تولید تیرآهن نیز توجه کرد.

شرکت آهن پرایس هم یکی از مراکز معتبر در عرضه و فروش اینترنتی آهن آلات شناخته می‌شود که هیچ نوع محدودیتی در عرضه آهن آلات ندارد؛ علاوه‌بر این ضمانت‌نامه کتبی کیفیت و قیمت نیز از خدماتی است که برای جلب اعتماد به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

در ادامه می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید: مزایا و معایب خرید میلگرد آنلاین
مهمترین نکته در همه روش‌های خرید، اعتماد به منابع معتبر و کیفیت تیرآهن است همچنین، مقایسه قیمت و شرایط تحویل نیز بسیار مهم است تا معامله موفقیت‌آمیز باشد.

تیرآهن یکی از مهمترین مصالح ساختمان‌سازی است که دوام و استحکام سازه‌ها را تضمین می‌کند از همین رو ضروری است هنگام خرید این محصول نکات مهمی که در مطالب بالا بیان شد را به دقت بررسی کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)