نکات مهم پیش از خرید میلگرد

نکات مهم پیش از خرید میلگرد
نکات مهم پیش از خرید میلگرد

آهن پرایس: همواره در تلاش بوده و هستیم که  مشاور شما در خرید میلگرد وسایرآهن آلات باشیم، بنابراین لازم دانستیم در مورد تولید کنندگان میلگرد ، ویژگی های میلگرد، انواع میلگرد، بررسی قیمت روز میلگرد و ...

آهن پرایس: همواره در تلاش بوده و هستیم که  مشاور شما در خرید میلگرد وسایرآهن آلات باشیم، بنابراین لازم دانستیم در مورد تولید کنندگان میلگرد ، ویژگی های میلگرد، انواع میلگرد، بررسی قیمت روز میلگرد وکاربردهای آن اطلاعاتی  را گردآوری کنیم تا به عنوان یک مسئول خرید، خرید مطمئنی را تجربه نمایید.

نکاتی که پیش از خرید باید بر آنها متمرکز باشید:

1-برنامه زمانی خرید :

 به طور کلی خرید میلگرد در ابعاد و حجم های سنگین تهیه می شود و جزء خریدهای پرهزینه است، بنابراین پیش از خرید یک بازه زمانی یک ماهه قیمت روز میلگرد کارخانه های مختلف را رصد نمایید و پس از آن در نهایت امر، مشاوره با کارشناسان حرفه ای آهن پرایس را به شما توصیه می گردد و پس از آن نسبت به خرید اقدام نمایید.

2- آشنا با اطلاعات فنی میلگرد:

همواره مهندسان و معماران در همه پروژه ها مشخصات فنی میلگرد مد نظر جهت استفاده در بتن و فنداسیون و ... را اعلام می نمایند. حال اگر شما به عنوان یک کارشناس خرید اطلاعات کافی از مشخصات فنی میلگرد داشته باشید و با اصطلاحات فنی میلگرد آشنا باشید خرید مطمئن تری را رقم خواهید زد. پس از اینکه شناختی با دنیای میلگرد بدست آوردید آنگاه نسبت به رصد قیمت روزانه میلگرد در سایت های آهن از جمله آهن پرایس مبادرت ورزید.

 3- میلگردآجدار

زمانی که صرفا میگوییم میلگرد، منظورمان همان میلگرد آجدار است لازم است که بدانیم اصلی ترین کاربرد میلگرد آجدار در بتن، با هدف جبران مقاومت کششی در مقابل نیروهای وارد شده است. قیمت میلگرد آجدار بیشترین تاثیر را در قیمت تمام شده ی پروژه می تواند داشته باشد. میلگردهای آجدار هم که بر اساس نوع آج در گریدA-1،A-2 ،A-3 ، A-4  قرار می گیرند،که به طور خلاصه می توان بیان داشت:

 A-1 : میلگردساده -مطابق استاندارد ملی ایران: 240-AI مقطعی نرم است که قابلیت انعطاف بالایی دارد.

A-2 : میلگرد آجدار مارپیچ - مطابق استاندارد ملی ایران : 340 – AII سطح مقطعا آن نسبتا ترد است اما به طور کلی توصیه می شود که در جوشکاری از آن استفاده نشود.

A-3  : میلگرد آجدار جناقی- مطابق استانداردملی ایران : 400- AIIIسطح مقطع آن ترد و شکننده است و به هیچ وجه جوشکاری روی آن امکان پذیر نیست.

A-4  : میلگرد آجدار مرکب - مطابق استاندارد ملی ایران: 500- AIIII سطح مقطع کاملا سخت و شکننده است و فقط در مصارف ساختمانی وصنعتی قابل استفاده است.

4- میلگردساده

میلگرد ساده که از اسم نیز برمی آید هیچ گونه آج و فرو رفتگی ندارد و براساس گرید A_1 و با استاندارد ISIRI 3132 ساخته می شود و کاربرد اساسی آن در صنعت است.

5- میلگرد کلافی

میلگردهای کلافی نیز به صورت کلاف سیم تولید می شوند و در صنایع مختلف کاربردی هستند،قیمت میلگردهای کلافی بر اساس جنس و نوع آنها تعیین می شود که غالبا کلافی که آجدار باشد از نوع ساده آن گرانتر است. سایزهای مرسوم میلگردهای کلافی از سایز 5.5 الی 16 میلیمتر می باشد و غالبا سایزهای بالای 16 میلیمتر بصورت سفارشی قابل تولید است.

6- طول میلگرد 6 و 12 متری

از نظر اصول استاندارد میلگردها 6 و 12 متری هستند اما برخی کارخانه ها از جمله کارخانه قزوین بعضا میلگردها را با طول 3 الی 11.7 متر تولید می نمایند که به آنها میلگرد نرمال می گویند.

در ادامه میتوانید این مطالب را نیز مطالعه نمایید: گواهینامه یا سرتیفیکیت میلگرد

7- سایز میلگرد

سایز میلگرد همان قطرمیلگرد است و در ایران از سایز 8 تا 40 میلیمتر میلگرد تولید می شود.

روش های مختلفی تشخیص سایز میلگرد :

کنترل چشمی

با انگشتان دست

شابلون اندازه گیری میلگرد

تعیین از طریق وزن

 تشخیص با اندازگیری کولیس

تشخیص سایز توسط ریسمان

8- وزن میلگرد

مهندسین پروژه ها همیشه میزان میلگرد مصرفی را بر اساس تعداد شاخه اعلام می کنند اما برای خرید و محاسبه قیمت و محاسبه کرایه حمل باید وزن را محاسبه نمایید برای محاسبه وزن می توانید از جدول وزنی میلگرد استفاده بفرمایید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)