نگاهی بر تعداد معاملات مسکن

نگاهی بر تعداد معاملات مسکن
نگاهی بر تعداد معاملات مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹، به ۱.۲ هزار واحد مسکونی محدود شد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸۷.۸ و ۶۳.۷ درصد کاهش ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹، به ۱.۲ هزار واحد مسکونی محدود شد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸۷.۸ و ۶۳.۷ درصد کاهش نشان می‌دهدو به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها در تهران در این ماه تأثیر جدی بر آن داشته است. متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۱۵۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره کاهش ۸۷ درصدی معاملات مسکن تهران نسبت به ماه قبل و کاهش ۶۳ درصدی نسبت به سال گذشته اظهار کرد:  در شرایط غیر کرونایی هم میزان معاملات مسکن در فروردین هیچ‌گاه ملاک ارزیابی معاملات مسکن نبوده است؛ به این معنا که در سال‌هایی که در وضع عادی قرار داشتیم از چند روز مانده به پایان اسفند تا پایان فروردین بازار خود را پیدا نکرده و میزان معاملات مسکن در فروردین هیچ‌گاه معیار مناسبی برای وضعیت حقیقی و واقعی بازار مسکن نیست. کاهش میزان معاملات مسکن در فروردین ماه ملاکی برای کاهش معاملات مسکن در امسال یا سایر قضاوت‌ها در این حوزه باشد. البته در نیمه اول سال ۹۸ با رکود تورمی در این بخش مواجه بودیم به این معنا که قیمت مسکن با افزایش مواجه بود؛ به گونه‌ای که در شهرهای بزرگ بهای مسکن حدود دو برابر افزایش یافت. 

در نیمه دوم سال ۹۸ بازار مسکن رکود غیرتورمی را تجربه کرد به این معنا که قیمت‌ها افزایش نیافت اما با همان قیمت قبلی هم رونق چندانی نداشت. در نیمه دوم بهمن ۹۸ حجم معاملات مسکن با افزایش مواجه شد به این دلیل که حجم زیادی از معاملات مسکن وارد بازار شد که این شرایط تا اواسط اسفند ادامه یافت اما از ۱۰ اسفند بازار مسکن تعطیل شد و تا ۳۰ فروردین، بیش از ۴۰ روز عملا امکان فعالیت را نداشتند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)