نگاهی بر فعالیت های مسکن

نگاهی بر فعالیت های مسکن
نگاهی بر فعالیت های مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، قیمت مسکن در دی ماه ۹۸ با رشد ۳ درصدی نسبت به ماه قبل، به رقم ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان رسیده است. بر اساس تحقیقات به عمل آمده از بازار مسکن، قیمت ها نسبت به سال گذشته رشد ۴۲ درصدی داشته است. البته میانگین...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، قیمت مسکن در دی ماه ۹۸ با رشد ۳ درصدی نسبت به ماه قبل، به رقم ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان رسیده است. بر اساس تحقیقات به عمل آمده از بازار مسکن، قیمت ها نسبت به سال گذشته رشد ۴۲ درصدی داشته است. البته میانگین قیمت مسکن در آذر ۹۸ با رشد ۶.۸ درصدی روبرو بود و در دی ماه تا حدودی از رشد قیمت ها کاسته شد. 

حال برخی کارشناسان دلیل رشد ۶.۸ درصدی قیمت مسکن در آذر ۹۸ را تغییرات قیمت بنزین اعلام کردند؛ با این حال در دی ماه ۹۸ اندکی از شدت رشد قیمت ها کاسته گردید. تعداد معاملات مسکن شهر تهران در دی ماه ۹۸ بالغ بر ۱۰ هزار و ۸۶۲ فقره بوده که نسبت به ماه قبل ۱۲.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۸.۲ درصد افزایش داشته است. در این بین ارزش معاملات بالغ بر ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده که نسبت به فعالیت های پیشین رشد ۱۴.۲ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

گزارش کلی وضعیت بازار مسکن شهر تهران حاکی از آن است که طی ۱۰ ماهه نخست سال ۹۸ تعداد معاملات ۶۱ هزار و ۱۰۹ فقره بود. معاملات در بازار مسکن تقریبا در رکود است و در برخی موارد چند درصدی که قیمت ها و تعداد معاملات رشد پیدا می کند، در حد انتظارات در بازار مسکن نیست. 

افزایش ۳ درصدی قیمت مسکن در دی ماه به دلیل نوسانات نرخ ارز و طلا رخ داده است. حال راهکار مناسبی برای مهار این وضعیت پیشنهاد می شود که برای رونق بازار مسکن باید ابتدا سودا گری در این بخش کنترل شود و قدرت خرید کسانی که می خواهند مسکن را در قالب کالای مصرفی تهیه کنند، افزایش یابد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)