نگاهی به بازار مسکن

نگاهی به بازار مسکن
نگاهی به بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، قیمت مسکن روز به روز افزایش پیدا می کند ولی همچنان در دو بخش معاملات و تولید مسکن رکود ادامه دارد و حتی شاهد روند کاهشی در این دو حوزه هستیم. در حال حاضر نیاز تقاضا از خانه های خالی موجود در شهر برطرف می شود و این افزایش قیمت ها وضعیت بازار مسکن را بدتر می کند. شرایط فعلی نشان دهنده آن است که به دلیل حذف مشتریان مصرفی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، قیمت مسکن روز به روز افزایش پیدا می کند ولی همچنان در دو بخش معاملات و تولید مسکن رکود ادامه دارد و حتی شاهد روند کاهشی در این دو حوزه هستیم. در حال حاضر نیاز تقاضا از خانه های خالی موجود در شهر برطرف می شود و این افزایش قیمت ها وضعیت بازار مسکن را بدتر می کند.

شرایط فعلی نشان دهنده آن است که به دلیل حذف مشتریان مصرفی بازده سرمایه گذاری در این بخش دچار آسیب خواهد شد. با توجه به طولانی شدن مدت رکود بخش مسکن و اثرپذیری آن از جهش ناگهانی قیمت ارز و سکه انتظار داشتیم که قیمت مسکن با شیب ملایمی افزایش یابد اما متقاضیان با جهش غیرمنتظره در این بخش غافلگیر شدند. متوسط قیمت در منطقه پنج تهران 63.6 درصد با رشد مواجه شده است که بررسی ها نشان از ایجاد هیجان کاذب از سوی مشاوران املاک دارد.

دفاتر مشاوران املاک با استدلال های خود متقاضیان را متعاقد به خرید زود هنگام کردند که همین امر باعث رشد زودتر از موعد قیمت ها شد. به گفته کارشناسان، عطش فعلی بازار به تدریج فروکش خواهد شد بنابراین این رفتارها که بعضی بنگاه داران از خود بروز دادند، به ضرر خودشان تمام می شود. 

سلمان خادم المله کارشناس اقتصاد مسکن، در رابطه با حباب مسکن بیان کرد: مسکن دچار حباب نشده بلکه مسیر اصلاح قیمت بر اساس شرایط را طی می کند. بحران بخش مسکن بزرگ است و اگر فکری برای کنترل آن نشود، بخش های دیگر را نیز درگیر خواهد کرد! همانطور که مشاهده شد بازار آهن تهران تأثیر مستقیمی بر بازار مسکن می گذارد و متقابلا بخش مسکن نیز بر بازار اهن الات اثر گذاری می کند بطوری که رکود بخش مسکن می تواند به  بازار آهن نیز سرایت کند. از این رو باید هماهنگی هایی صورت گیرد تا بخش مسکن از این وضعیت خارج شود وگرنه بازارهای موازی با آن نیز دچار دگرگونی خواهند شد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)