نگاهی به حجم عر ضه ورق گرم

نگاهی به حجم عر ضه ورق گرم
نگاهی به حجم عر ضه ورق گرم

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بر اساس مشاهدات و گزارشات بورس کالای ایران، روز گذشته به نسبت روز ها و هفته های پیش که اغلب بازار محصولات فولادی نزولی اعلام می شد، روز نسبتا شلوغی برای فروش محصولات تخت فولادی در بورس کالای ایران به شمار می رفت...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بر اساس مشاهدات و گزارشات بورس کالای ایران، روز گذشته به نسبت روز ها و هفته های پیش که اغلب بازار محصولات فولادی نزولی اعلام می شد، روز نسبتا شلوغی برای فروش محصولات تخت فولادی در بورس کالای ایران به شمار می رفت.

در این روزها، طبق براورد صورت گرفته محصولاتی مانند میلگرد، ورق فولادی، تیرآهن و شمش توسط  تولید کنندگان این محصولات در بورس کالای ایران عرضه  و معامله گردید و توانست در این نهاد میلیارد ها تومان محصول را به  فروش برساند. در این میان فولاد مبارکه هم به نوبه ی خود با عرضه ورق گرم خود توانست چیزی در حدود 5 هزار تن از این محصول را در لیست  فروش خود بگنجاند.

بنا بر تحقیقات به عمل آمده از شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی روز های گذشته، مشخص گردید که  4 هزار و 950 تن ورق گرم نازک بار را در بورس کالا عرضه کرده  که در مقابل نیز  11 هزار و 110 تن هم تقاضا از سوی خریداران برای آن به ثبت وجود داشته است.

حجم عرضه ی ورق گرم نازک بار فولاد مبارکه طی روز های گذشته در بورس کالای ایران عددی در حدود 37 هزار و 818 ریال به ‌ازای هر کیلو گرم بوده که با در نظر گرفتن تقاضایی در حدود سه برابر نسبت به حجم عرضه، آمار میزان معاملات این محصول در مقایسه با قیمت پایه به صورت میانگین 45 درصد بیش تر شده و به 54 هزار و 916 ریال در هر کیلو گرم رسیده است.

دلیل اصلی افزایش حجم تقاضا نسبت به حجم عرضه و هم چنین افزایش 45 درصدی نرخ معامله در قیاس با نرخ عرضه، به مواردی از قبیل پایین بودن قیمت فولاد در بازار ایران، به ‌صرفه نبودن خرید ورق وارداتی به دلیل بالا بودن نرخ ارز، و در آخر، پایین بودن نسبی قیمت پایه به منظور رعایت حال مصرف‌ کنندگان که از جمله سیاست های وزارت صمت در حمایت از مصرف‌ کنندگان است، بستگی دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)