نگرانی مستاجران از افزایش نرخ اجاره بهاء

نگرانی مستاجران از افزایش نرخ اجاره بهاء
نگرانی مستاجران از افزایش نرخ اجاره بهاء

با افزایش بیش از حد نرخ اجاره بهاء و روی آوردن مالکان به دریافت اجاره به جای رهن کامل، نگرانی مستاجران از این موضوع بیشتر شد. نرخ اجاره بهاء مسکن همیشه با توجه به نرخ تورم و همچنین رشد قیمت مسکن افزایش می یابد. یعنی نوسان قیمت ها در این حوزه وابسته به این دو گزینه است. 

با افزایش بیش از حد نرخ اجاره بهاء و روی آوردن مالکان به دریافت اجاره به جای رهن کامل، نگرانی مستاجران از این موضوع بیشتر شد.

نرخ اجاره بهاء مسکن همیشه با توجه به نرخ تورم و همچنین رشد قیمت مسکن افزایش می یابد. یعنی نوسان قیمت ها در این حوزه وابسته به این دو گزینه است. با توجه به این شرایط، انتظار می رفت میزان افزایش اجاره بهاء کمتر از نرخ تورم باشد، اما نه تنها کمتر نشد بلکه در بعضی منطقه ها این افزایش تا سه برابر میزان نرخ تورم اتفاق افتاد.

ستاریان کارشناس مسکن در اینباره گفت: با توجه به رکود بازار، گردش پول کاهش یافته و سپرده مالکان بازدهی خوبی ندارد. به همین دلیل مالکان ترجیح می دهند بجای ودیعه، اجاره دریافت کنند.

در حالت عادی، در صورتی که بازار مسکن در رکود باشد، مالکان به دریافت اجاره رو می آوردند و همین امر سبب میشود تا مستاجران تحت فشار قرار گیرند. در این سال ها کم شدن تولید مسکن، افزایش اجاره بها را به دنبال داشت. با رفع مشکل کمبود مسکن، نرخ اجاره بهاء نیز کاهش می یابد. همچنین با توجه به رکود بازار، گردش پول کاهش یافته و سپرده مالکان بازدهی خوبی ندارد. به همین دلیل مالکان ترجیح می دهند بجای ودیعه، اجاره دریافت کنند.

 

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)