وام مسکن خودمالکی

وام مسکن خودمالکی
وام مسکن خودمالکی

آهن پرایس: محمدحسن علمداری یکی از اعضای هیات مدیره بانک مسکن اظهار داشت : مبلغ وام ساخت مسکن خودمالکی همانند وام طرح جهش تولید مسکن است و متقاضیان می توانند از بانک مسکن و سایر بانک ها این وام را دریافت کنند. ایشان افزود: انبوه سازی می توانند شخصی یا دولتی باشند...

آهن پرایس: محمدحسن علمداری یکی از اعضای هیات مدیره بانک مسکن اظهار داشت : مبلغ وام ساخت مسکن خودمالکی همانند وام طرح جهش تولید مسکن است و متقاضیان می توانند از بانک مسکن و سایر بانک ها این وام را دریافت کنند.

ایشان افزود: انبوه سازی می توانند شخصی یا دولتی باشند، هر خودمالکی چنانچه بیشتر از دو واحد مسکونی بسازد انبوه سازی شخصی محسوب خواهد شد. واژه خود مالکی بدین منظور است که سند مالکیت زمین به نام بخش خصوصی یا حقیقی خواهد بود البته قابل توجه است که هر خود مالکی برای واحدهای در دست ساخت خود می تواند وام دریافت کند اما فقط یکی از واحدها را می تواند به نام خود کند. 

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: آغاز عملیات ساخت مسکن ملی

مبلغ وام خودمالکی

شایان ذکر است میزان وام ساخت مسکن بر اساس تصمیم شورای عالی پول و اعتبار در پایتخت 450 میلیون تومان معین شده است و در شهرهای بالای یک میلیون جمعیت 400 میلیون تومان و در مراکز استان ها 350 میلیون تومان و سایر شهرستان ها 300 میلیون تومان و در روستاها این مبلغ 250 میلیون تومان خواهد بود.

بالغ بر 360 هزار میلیارد تومان جهت تولید مسکن اختصاص داده شده است و بر اساس تبصره 18 قانون بودجه امسال بانک ها موظف به پرداخت این تسهیلات هستند که این میزان تسهیلات توسط بانک مرکزی به 27 بانک و موسسه اعتباری تخصیص داده شده است که بیشترین میزان این تسهیلات در دست بانک مسکن است. 

رفع محدودیت های نهضت ملی مسکن

زمان ثبت نام نهضت ملی مسکن تا پایان آذر ماه تمدید شد، طی اخبار پیشین زمان ثبت نام تا پایان آبان ماه بود که پس از آن تا نیمه آذر و در نهایت اخیرا با اعلام معاونت وزیر تا پایان آذر ماه تمدید شد.خوش خبری اخیر در مورد تولید ملی مسکن این است که پیشنهاداتی جهت تسهیل روند مشارکت در این طرح داده شده که با پیشنهادات موافقت شده است. 

پیشنهادات مورد تایید قرار گرفت به شرح ذیل می باشد: ثبت نام افراد مجرد بالای 18 سال ، کاهش سابقه سکونت در برخی از شهرها از 5 سال به 2 یا 3 سال، برخی از اقشار نیز از محدودیت های زمانی حذف گردیدند که از جمله این افراد می توانیم به نظامیان، روحانیون اشاره نماییم.

بازار مسکن 

آبان سال جاری برای بازار مسکن ماه پر رونقی بود چرا که پس از 46 ماه  بالاخره به پایین ترین نرخ تورم رسید و عین حال این ماه پر فروش ترین ماه سال نسبت به سال گذشته بود. هر چند بازار مسکن همچنان هم اوضاع جالبی ندارد و ساخت و ساز و میزان عرضه و تقاضا توازن منطقی ندارد اما با این حال می توان با توجه به تغییرات ماه آبان چشم انتظار رونق بیشتری در ماه های آتی باشیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)