وجود نشانه هایی از رونق در بازار مسکن

وجود نشانه هایی از رونق در بازار مسکن
وجود نشانه هایی از رونق در بازار مسکن

امکان رونق گرفتن مسکن زیاد است، اما این رونق باید به اندازه ای باشد که  حداقل بتواند 12 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده ای که در چهار سال اخیر از بین رفته است را جایگزین کند. در مدت چهار سال ما شاهد افت 28 درصدی ارزش افزوده بوده ایم. بصورتی که در سال 92 ارزش افزوده 42 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است که در سال 94، 30 هزار و 300 میلیار تومان باقی مانده است که این همان 28 درصد افتی است

امکان رونق گرفتن مسکن زیاد است، اما این رونق باید به اندازه ای باشد که  حداقل بتواند 12 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده ای که در چهار سال اخیر از بین رفته است را جایگزین کند. در مدت چهار سال ما شاهد افت 28 درصدی ارزش افزوده بوده ایم. بصورتی که در سال 92 ارزش افزوده 42 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است که در سال 94، 30 هزار و 300 میلیار تومان باقی مانده است که این همان 28 درصد افتی است که در بالا ذکر شد.

با وجودنشانه های رونق در بازار مسکن، کسانی که بسیار خوش بینانه به این موضوع نگاه می کنند وعده هایی داده اند که باتوجه به اقدامات صورت گرفته، رونق در این بازار را طولانی مدت ارزیابی میکنند و بر این امید هستند که امسال سال بسیار پر رونقی برای مسکن خواهد بود.  البته با وجود این خوش بینی ها می توانیم با بررسی میزان معاملات مسکن و پروانه های بهره برداری به این مهم دست یابیم که پروانه های بهره برداری با 6 درصد و معاملات با 15 درصد رشد همراه بوده که از نشانه های نزدیک شدن مسکن به رونق پایدار می باشد. مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این موضوع عنوان کرد: از اواخر سال گذشته، تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده روند افزایشی داشته، بصورتی که پس از چند سال متوالی روند نزولی آن، در ابتدای امسال حدود 5 تا 6 درصد در تمام مناطق شهری کشور و همچنین شهر تهران با رشد همراه بوده است.

چگنی در ادامه افزود: تعداد معاملات هم طی ماه های اخیر با رشد همراه بوده است، بطوری که در مرداد سال 96 رکورد 18 هزار معامله را در تهران به ثبت رساند و همین امر باعث شد تا این میزان در مقایسه با سال گذشته 15 درصد افزایش یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)