ورود دولت برای کنترل اجاره بها

ورود دولت برای کنترل اجاره بها
ورود دولت برای کنترل اجاره بها

وزیر راه و شهرسازی ورود دولت در بحث کنترل اجاره بها را اقدامی مثبت و نتیجه بخش عنوان کرد و با اشاره به آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن از بانک ها خواست تا به این موضوع اهمیت بیشتری بدهند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از...

وزیر راه و شهرسازی ورود دولت در بحث کنترل اجاره بها را اقدامی مثبت و نتیجه بخش عنوان کرد و با اشاره به آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن از بانک ها خواست تا به این موضوع اهمیت بیشتری بدهند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان درباره ارسال پیامک خانه های خالی اظهار کرد: در مورد مالکینی که بیش از یک واحد دارند حدود 1.5 میلیون نفر شناسایی شدند که برای آنها پیامک ارسال شده و اکنون در استانه بازخورد گیری هستیم و مردم، هم به سایت مراجعه کرده و هم به پیامک ها پاسخ می دهند.

وی افزود: معتقدم در طول تاریخ کشور یک فرصت طلایی بوده که توانستیم از آن استفاده کنیم و به محض اینکه راستی آزمایی ها به سرانجام برسد سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور برگه های اخذ مالیات اقدام خواهد کرد. وزیر راه و  شهرسازی درباره قیمت گذاری در بازار مسکن گفت: بازار مسکن تحت تاثیر بازارهای موازی است و در اختیار بخش مسکن نیست. امیدواریم در فرآیند التهاب آوری که در کشور رخ می دهد، مردم خویشتن داری داشته باشند تا بازارهای پر التهاب آرام شود و از شرایط نرمالی برخوردار شویم. وی گفت: سقوط دلار در برابر طلا و سقوط ارزش پول ملی خیلی از کشورها و رشد اقتصاد منفی موضوعی است که گریبان گیر جهانی شده و در کشور ما مسائل متفاوتی بر آن عارض شده است.

اسلامی تصریح کرد: ما در این راستا به مسئله اجاره بها ورود کرده ایم و اولین بار بود که دولت در زمینه اجاره ها دخالت کرد و افزایش قیمت ها را کنترل کرد که اقدامی موثر و نتیجه بخش بود. به گفته وزیر راه و شهرسازی، اگر مردم در این زمینه شکایتی دارند، طی تعامل با شورای حل اختلاف مساله مستاجران دیده شده است. وی با اشاره به آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن از بانک هایی که در این امر پیشتاز بودند قدردانی و ابراز امیدواری کرد و بیان کرد: سایر بانک ها هم در این خصوص همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند تا مردمی که واجد شرایط هستند بتوانند وام خود را دریافت کنند.

اسلامی در عین حال با تاکید بر صنعتی سازی ساخت و سازها در کشور گفت: توجه به صنعتی سازی سبب رونق تولید مسکن و ساخت و ساز و سریع سازی مسکن و متناسب سازی قیمت ها می شود. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کشور بازارهای اقتصادی فراوانی دارد گفت: محصولات داخلی ما قدرت رقابت با بازارهای جهانی را دارند و ما باید با تکیه بر استاندارهای جهانی به سوی تکنولوژی های روز برویم و بهینه سازی و کیفی سازی را در دستور کار خود قرار بدهیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)