وضعیت اجاره بها در تهران

وضعیت اجاره بها در تهران
وضعیت اجاره بها در تهران

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کسانی که به دلیل محدودیت نقدینگی مایل به پرداخت ودیعه 100 میلیون تومان به بالا به منظور اجاره مسکن نیستند عمدتا مسکن هایی با متراژ پایین یعنی مسکن هایی نهایتا با متراژ 60 تا 70 متری را انتخاب می کنند.در حال حاضر در بازار آپارتمان هایی با مساحت 60 متر مربع با بهای پیشنهادی ودیعه زیر 100 میلیون تومانی به انضمام اجاره ای که...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کسانی که به دلیل محدودیت نقدینگی مایل به پرداخت ودیعه 100 میلیون تومان به بالا به منظور اجاره مسکن نیستند عمدتا مسکن هایی با متراژ پایین یعنی مسکن هایی نهایتا با متراژ 60 تا 70 متری را انتخاب می کنند.در حال حاضر در بازار آپارتمان هایی با مساحت 60 متر مربع با بهای پیشنهادی ودیعه زیر 100 میلیون تومانی به انضمام اجاره ای که اغلب بین یک تا سه میلیون تومان است بازار داغی را برای خود رقم زده اند. زیرا در تمامی نقاط تهران به جز چند منطقه بالا نشین می توان به راحتی واحدهای این چنین برای اجاره یافت.

میانگین ارزش رهن کامل هر متر مربع آپارتمان مسکونی در حال حاضر بین 2 تا 3 میلیون تومان است، بنابراین برای رهن یک واحد آپارتمان 50 متر مربعی رقمی بین 100 تا 150 میلیون لازم است. البته در بخش دیگری از بازار بیشتر مالک ها خواستار دریافت اجاره بها هستند و رهن کامل روز به روز کمتر می گردد.در بازار اجاره، آپارتمان ها اغلب با ودیعه ای بین 20 تا 80 میلیون تومان پیش معرفی می شوند و آنچه برای اجاره بها عرف شده است مبالغی بیش از 2 میلیون تومان ماهانه می باشد. در این بین آنچه که مشهود است تبدیل شدن مسکن به یک بازار سرمایه ای است!

وقتی یک بخش به بازار سرمایه تبدیل می شود می بایست در انتظار نوسانات شدید در آن بخش بود چرا که بازار سرمایه تحت هر عنوان سیاسی، نظامی یا اقتصادی دچار تلاطم می گردد و این اتفاق برای بخش مسکن یک فاجعه می باشد. چنانچه در بخش مسکن، مدیریتی جامع حاکم بود و مالیات های معین شده به درستی اعمال می گشت، حجم بالای نقدینگی که چیزی در حدود 3000 میلیارد تلقی می شود به بازار تولید تزریق می شد و سبب رقابت در این بازار می گشت و برعکس آنچه که در مسکن رخ داده است رقابت در تولید رشد و شکوفایی را ایجاد می کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)