وضعیت بازار اجاره مسکن

وضعیت بازار اجاره مسکن
وضعیت بازار اجاره مسکن

آهن پرایس: وضعیت بازار اجاره این روز ها به سمت کاهش قیمت در حرکت است این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان، بازار مسکن در شرایط رکود تورمی به سر می ‌برد و همین امرسبب شده که بازار مسکن به سمت رکود حرکت کند. این در حالی است که بر اساس...

آهن پرایس: وضعیت بازار اجاره این روز ها به سمت کاهش قیمت در حرکت است این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان، بازار مسکن در شرایط رکود تورمی به سر می ‌برد و همین امرسبب شده که بازار مسکن به سمت رکود حرکت کند. این در حالی است که بر اساس بررسی‌های میدانی انجام شده بسیاری از مستاجران با وجود آنکه در انتظار دریافت وام ودیعه مسکن هستند، اما هنوز با مشکلات بسیار زیادی در این حوزه روبرو هستند.

امسال افزایش قیمت اجاره زودتر از موعد هرسال آغاز شد چرا که شیوع ویروس کرونا باعث شد که بسیاری از مالکان از این موضوع سوء استفاده کنند و نرخ های اجاره خود را افزایش دهند و از طرف دیگر اجازه ندادن برای بازدید از واحد های مسکونی سبب شد که نرخ های اجاره بالا برود، تا جایی که اعتراض متقاضیان و مستاجران، زمینه ساز تعیین سقف افزایش قیمت اجاره از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین الزام به تمدید قرارداد های اجاره تا سفید شدن وضعیت کشور ازلحاظ ویروس کرونا شد. از سوی دیگر تدابیری که دولت در ابتدای سال برای مستاجران در نظر گرفته اند هنوز نتواسته چندان کارگشا باشد به این صورت که به گفته بسیاری از مستاجران، مالکان و موجران توجه چندانی به این موضوع نمی ‌کنند.

طبق بررسی‌های انجام شده با وجود اینکه به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولان به طور معمول در نیمه دوم سال نرخ‌های اجاره کاهش می ‌یابد، اما هنوز بسیاری از موجران ومالکان در تب اجاره تابستان به سر می ‌برند و این موضوع خود باعث نگرانی برخی از مستاجران در زمستان شده است. در این شرایط عده ای از افراد سودجو به بهانه‌ های مختلف سعی داشتند نرخ‌های اجاره را ۳۰ تا ۴۰ درصد هم افزایش دهند و از طرف دیگر مستاجران را مجبور به تخلیه واحد مسکونی کردند.

در همین رابطه حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک مشاوران املاک کشور در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه به طور معمول در سه ماهه پایانی سال فصل اجاره وارد دوران رکود می‌شود اظهار کرد: در ماه‌های دی، بهمن، اسفند ما شاهد کمترین جابجایی‌ها در حوزه اجاره هستیم و به طور معمول هم مالکان در این ایام تمایل چندانی برای اجاره دادن واحد‌های خود ندارند، به همین دلیل میزان اجاره به کمترین سطح خود می‌رسد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)