وضعیت بازار مسکن در سال 97 چگونه خواهد بود؟

وضعیت بازار مسکن در سال 97 چگونه خواهد بود؟
وضعیت بازار مسکن در سال 97 چگونه خواهد بود؟

​به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ تحولات به وجود آمده در بازار پول از جمله افزایش سود سپرده های بانکی باعث ایجاد دوگانگی در بازار شد. این موضوع در کوتاه مدت منجر به مهاجرت سرمایه گذاران از بخش مسکن به بازار پول شد. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از اخبار بازار مسکن و طبق گفته های علی چگنی مدیرعامل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن، در 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن؛ تحولات به وجود آمده در بازار پول از جمله افزایش سود سپرده های بانکی باعث ایجاد دوگانگی در بازار شد. این موضوع در کوتاه مدت منجر به مهاجرت سرمایه گذاران از بخش مسکن به بازار پول شد. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از اخبار بازار مسکن و طبق گفته های علی چگنی مدیرعامل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن، در سال آینده شاهد نرخ تورم بخش مسکن تا پنج درصد بالاتر از تورم عمومی خواهیم بود.
جهش قیمتی در سال 97 با توجه به واحدهای خالی، گذاره ای غیرمتحمل در بازار مسکن است که اکثر کارشناسان بر آن اعتقاد دارند. در این چند سال اخیر ساخت و ساز مسکن افت محسوسی داشته و بازار از طریق واحد های خالی موجو در سطح استان ها تغذیه شده است. بنابراین پیش بینی می شود سال 97 با کمبود واحد های کوچک متراژ مواجه باشیم.
حسین تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در رابطه با این موضوع می گوید: پرش قیمتی اتفاق افتاده در چند ماه اخیر، به دلیل رشد منفی قیمت اصلی مسکن و کاهش رفتارهای سفته بازارنه بوده است. از این سو جهش قیمتی برای سال آینده پایدار نخواهد بود و امیدواریم شاهد برنامه ریزی برای برطرف کردن تقاضای مردم از بازار مسکن باشیم. هرچند اگر سرمایه گذاران به الگوی رفتاری متقاضیان توجه نکنند، بازار مسکن از این ناحیه آسیب پذیر خواهد بود بنابراین تلاش ها باید بر اساس نیاز واقعی متقاضیان بخش مسکن باشد. 
با توجه به تحلیل های صورت گرفته در بازار مسکن، پیش بینی می شود که در سال جدید افزایش قیمت چشمگیری در این بخش نداشته باشیم ولی مسکن همچنان به روند خود ادامه می دهد و بعید به نظر می رسد که به دوران رکود چند سال اخیر بازگردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)