وضعیت بازار مسکن در سال 97

وضعیت بازار مسکن در سال 97
وضعیت بازار مسکن در سال 97

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم افزایش قیمت در سال اینده گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، در سال آینده تنها 2 درصد بیش تر از نرخ تورم آن هم در برخی مناطق تهران شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود. حامد مظاهریان با بیان اینکه از جمله سیاست های دولت در این راستا تقویت صندوق پس انداز یکم است، افزود: یکی از سیاست های بکار برده 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم افزایش قیمت در سال اینده گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، در سال آینده تنها 2 درصد بیش تر از نرخ تورم آن هم در برخی مناطق تهران شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود.

حامد مظاهریان با بیان اینکه از جمله سیاست های دولت در این راستا تقویت صندوق پس انداز یکم است، افزود: یکی از سیاست های بکار برده شده از سوی دولت، صندوق پس انداز یکم می باشد که سالم ترین فرآیند خانه دار شدن قشر متوسط و ضعیف جامعه می باشد که دولت در حال حاضر به تقویت این صندوق پرداخته است.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی بیش از 370 هزار نفر در این صندوق حساب باز کرده اند و یکی از تلاش های ما افزایش 50 درصدی این سپرده گذاری می باشد. این صندوق به تدریج تسهیلات را پرداخت می کند، از این رو هچگونه شوکی به بازار مسکن مبنی بر افزایش قیمت ها وارد نمی شود.

مظاهریان تاکید کرد: تمامی سپرده های موجود در این صندوق سرمایه های مردم است و دولت هیچ بودجه ای نمی دهد، و به دنبال این موضوع افزایش قیمت نفت و دلار نمی تواند در قیمت آن ها تاثیری گذارد و ما باید بتوانیم نهایت حمایت را از این صندوق انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه صندوق پس‌انداز یکم، کمترین میزان نرخ سود تسهیلات را در نظر گرفته است، گفت: میزان نرخ سود تسهیلات برای بافت های فرسوده 8 درصد می باشد و در دیگر بافت ها 9.5 درصد است که بر اساس دستور ریاست جمهوری قرار است نرخ سود بافت های فرسوده 2 درصد دیگر هم کاهش یابد. با پیگیری های صورت گرفته و با ارائه مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، مدت باز پرداخت این تسهیلات از 12 سال به 15 سال تغییر خواهد کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تمامی خانواده ها می‌توانند با یک سال سپرده‌گذاری دو برابر سپرده خود، تسهیلات دریافت کنند و ما سعی می کنیم با این اقدامات میزان تقاضای مسکن را افزایش دهیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)