وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری

وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری
وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در ابتدای سال جاری شاهد روند صعودی قیمت واحد های مسکونی بودیم . افزایش غیرمعقول مسکن بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار را مضطرب کرده است. این افزایش قیمت موجب  شد بخش مسکن با رکورد تاریخی مواجه شود. کارشناس بخش مسکن از سوی رئیس اتحادیه مشاور املاک گزارشی اعلام نمود که در پی این گزارش مطرح شد: در نیمه دوم سال جاری  قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در ابتدای سال جاری شاهد روند صعودی قیمت واحد های مسکونی بودیم . افزایش غیرمعقول مسکن بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار را مضطرب کرده است. این افزایش قیمت موجب  شد بخش مسکن با رکورد تاریخی مواجه شود. کارشناس بخش مسکن از سوی رئیس اتحادیه مشاور املاک گزارشی اعلام نمود که در پی این گزارش مطرح شد: در نیمه دوم سال جاری قیمت مسکن نسبت به سال گذشته 55درصد افزایش داشته است.


 این تورمی که در بازار مسکن امسال دیده می شود، موجب شده که توان مالی  بسیاری از متقاضیان مصرفی بازار مسکن کاهش یابد و همچنین معاملات خرید و فروش با افت شدیدی مواجه شوند. البته بازار مسکن را نباید با بازار ارز و طلا قیاس کرد، چرا که با رشد دو نرخ ارز و طلا، نمی‌توان انتظار رشد قیمت‌ها در بخش مسکن را داشت و به تعبیری بازار کشش رشد مجدد قیمت‌ها را ندارد، همچنین رشد قیمت در هر بازاری باید به میزان معقول باشد با توجه به اوج گیری قیمت‌ها در بازار‌های موازی نباید انتظار رشد چند برابری در قیمت مسکن را داشت، زیرا هر کالایی به طور معقولی رشد قیمتی خواهد داشت و اگر این رویه بیش از حد باشد  موجب میشود بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی دچار مشکلات متعددی شوند.


 رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص افزایش غیرمعقول  بازار مسکن بیان نمود: حدود 20 درصد مصالح ساختمانی بر قیمت تمام شده واحدهای مسکونی  نقش دارد و رشد نرخ ارز و طلا در افزایش قیمت مسکن تاثیری ندارد و نباید بازار مسکن را با بازار‌های موازی مقایسه کرد. رشد بیش از حد مسکن در اواخر سال گذشته و در اوایل  سال جاری باعث شد تا شاهد افزایش نامتوازن قیمت های مسکن باشیم. باتوجه به تورمی که در بازار مسکن ایجاد شده این شرایط نشان می دهد که متاسفانه این بخش  مسیر رکود را در پیش خواهد گرفت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)