وضعیت رهن و اجاره در سال جاری

وضعیت رهن و اجاره در سال جاری
وضعیت رهن و اجاره در سال جاری

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حسام عقبایی کارشناس ارشد بخش مسکن در رابطه با آخرین وضعیت بازار رهن و اجاره تصریح کرد: در پایان سال گذشته اتفاق خاصی در بازار ارز و اجاره رخ نداد زیرا در فصل زمستان و آستانه عید جابه جایی ها با کاهش همراه بود و تحولات خاصی در این بخش رخ نداد. عقبایی در ادامه بیان کرد: با توجه به ثبات قیمت ها در نیمه اول سال جاری پیشنهاد می کنم که خریدارن مصرفی 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حسام عقبایی کارشناس ارشد بخش مسکن در رابطه با آخرین وضعیت بازار رهن و اجاره تصریح کرد: در پایان سال گذشته اتفاق خاصی در بازار ارز و اجاره رخ نداد زیرا در فصل زمستان و آستانه عید جابه جایی ها با کاهش همراه بود و تحولات خاصی در این بخش رخ نداد. عقبایی در ادامه بیان کرد: با توجه به ثبات قیمت ها در نیمه اول سال جاری پیشنهاد می کنم که خریدارن مصرفی وارد معامله شوند و تا زمانی که قیمت در ثبات است با آرامش خاطر مسکن خریداری کنند.
وی در ادامه افزود: اوایل اردیبهشت ماه فرصت مناسبی برای اقدام به خرید مسکن به شمار می رود که پروسه آن با خرید کالاهای دیگر به طور کل متفاوت است. به دلیل آن که نمی توان فوری مسکن را خریداری کرد و برای این کار بین 1 تا 3 ماه زمان احتیاج است. قیمت مسکن در 3 ماه ابتدایی سال رشد داشته است و اجاره بها که تابعی از قیمت مسکن است نیز رشد اصلی خود را تجربه کرده است و به طور یقین بالا رفتن نرخ اجاره بها روندی طبیعی داشته است.
وی با اشاره به ثبات نرخ اجاره بها عنوان کرد: تا پایان تابستان در شهرهای کوچک شاهد رشد اجاره بها نخواهیم بود زیرا بین عرضه و تقاضا توازن برقرار است اما از سوی دیگر در شهر های بزرگ به دلیل نبودن توازن میان عرضه و تقاضا و همچنین افزایش نرخ مسکن شاهد افزایش نرخ اجاره بها نیز خواهیم بود. با توجه به کاهش نرخ سود بانکی ورود سرمایه به بخش مسکن بیشتر می شود و همین امر موجب افزایش قیمت می گردد. با توجه به نزدیکی فصل جابه جایی و افزایش معاملات رهن و اجاره این افزایش قیمت بطور یقین اتفاق خواهد افتاد و پیش بینی ما این است که تعداد معاملات در تابستان امسال به حداکثر برسد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)