وضعیت قیمت آهن آلات در بازار آهن دیروز

وضعیت قیمت آهن آلات در بازار آهن دیروز

اخبار بازار آهن روز گذشته حاکی از نوسانات افزایش نسبی قیمت روز آهن آلات است به این صورت که قیمت پروفیل و قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن در ابتدای فعالیت بازار ثبات اعلام شد؛ اما از ساعت 12 به بعد قیمت آهن دچار نوسان شد و افزایش یافت به همین دلیل غالب آهن فروشان در بیشتر مبادی فروش خود را بستند...

آهن پرایس:قیمت آهن آلات دیروز در اکثر زیرمجموعه‌ها روند افزایشی در پیش گرفتند به این صورت که  قیمت میلگرد آجدار و قیمت تیرآهن و قیمت پروفیل در ابتدای روز ثبات داشتند اما  از اواسط روز شاهد نوسانات افزایشی قیمت در غالب بازارهای فولادی بودیم. بروز نوسانات افزایشی در بازار آهن موجب شد  عرضه کنندگان آهن آلات، فروش خود را ببندند و از عرضه محصولات خود امتناع کنند.

گفتنی است نگاه مختصر به نمودار قیمت دلار در ماه خرداد نشان می‌دهد که نرخ دلار در بازار آزاد نسبت به دو ماه گذشته نوسان کمتری داشته و با روند نزولی همراه بوده است؛ قیمت دلار حدود 3 هزار و 742 تومان اعلام شد و نسبت به ابتدای خرداد تنها حدود 10 تومان افزایش داشت.

قیمت روز پروفیل

به عبارتی دیگر روز گذشته وضعیت قیمت آهن آلات رو به بالا بود و قیمت‌ها به‌صورت لحظه‌ای تغیرکرد؛ با این حال قیمت پروفیل‌ ساختمانی، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی از همان ابتدای صبح دیروز با افزایش 30 تومانی اعلام شد و تا پایان روز تغییری پیدا نکرد. به عنوان نمونه قیمت پروفیل پایا اصفهان با ضخامت 2 میل حدود 2280 تومان اعلام شد.

 قیمت روز میلگرد آجدار

قیمت میلگرد آجدار و قیمت میلگرد ساده نیز در روز گذشته دستخوش افزایش شد و جو نوسانی بالایی را به خود گرفت به عنوان نمونه  قیمت میلگرد نیشابور، قیمت میلگرد ابهر 15 الی 50 تومان افزایش پیدا کرد و کارخانه‌های تولید کننده این میلگردها فروش خود را بستند. قیمت میلگرد نیشابور سایز استاندارد در هر کیلو حدود 1590 تومان اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن

در چند روز اخیر که قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان افزایش چشمگیری داشت اما روز گذشته  قیمت روز تیراهن در غالب مبادی فروش روند نسبتا ثابتی داشت و قیمت‌ها کمی کاهش یافت. به عبارتی دیگر قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان پس از گذشت چند روز افزایش قیمت در حال حاضر روند ثابتی دارد و در برخی سایزها شاهد کاهش قیمت هستیم. گفتنی است قیمت تیرآهن پس از مدتی ثبات در برخی مبادی  فروش روند افزایشی داشتند.

روند افزایشی قیمت آهن آلات در نیمه اول سال و به ویژه در فصل بهار با ورود متقاضی مصرف به بازار و شروع ساخت  و سازها اتفاق می‌افتد به همین دلیل می‌توان بروز نوسانات افزایشی قیمت میلگرد  و آهن را به رونق بازار مسکن نسبت داد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)