وضعیت مسکن در شروع فصل پاییز

وضعیت مسکن در شروع فصل پاییز
وضعیت مسکن در شروع فصل پاییز

بر اساس گزارشات بازار مسکن طی هفته گذشته تسهیلات خرید مسکن از این پس با ۵ سال افزایش سن بنا از خانه های با قدمت حداکثر ۲۰ سال ساخت، به واحدهای مسکونی تا ۲۵ سال ساخت از زمان صدور پروانه ساختمانی نیز پرداخت خواهد شد. افزایش سقف ...

بر اساس گزارشات بازار مسکن طی هفته گذشته تسهیلات خرید مسکن از این پس با ۵ سال افزایش سن بنا از خانه های با قدمت حداکثر ۲۰ سال ساخت، به واحدهای مسکونی تا ۲۵ سال ساخت از زمان صدور پروانه ساختمانی نیز پرداخت خواهد شد. افزایش سقف سنی بناهای مشمول وام مسکن، هم بر روی تعداد معاملات در ماه جاری تاثیر گذار بوده و هم بروی قیمت اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن تاثیر افزایشی داشته است.

اگرچه از نظر تعداد خرید و فروش شاهد کاهش معاملات مسکن بودیم اما به طور معمول همه ساله در ماه صفر و همچنین مهر شاهد کاهش معاملات مسکن هستیم که با عبور از این ایام میتوان در انتظار جان تازه گرفتن بازار مسکن بود. با مقایسه نرخ برگه های تسهیلات میتوان دریافت که امروزه گرانترین برگه های تسهیلات مسکن با قیمت ۴۱ هزار تومان به ۶ نماد معاملاتی اختصاص داشت؛ که ۵ نماد آن صادره در سال گذشته بود و تنها یکی از این ۶ نماد معاملاتی ۴۱ هزار تومانی در سال جاری صادر شده بود.

برخلاف آنکه در معاملات اوراق تسهیلات مسکن، همه ماهه بیشترین تعداد معاملات اوراق تسهیلات به برگه های صادره در همان ماه اختصاص دارد اما در معاملات شنبه ۲۰ مهر، برگه های صادره درماه قبل(تسه ۹۸۰۶ برگه های صادره در مرداد امسال) بیشترین تعداد خرید و فروش را با عرضه ۳۷ هزار و ۶۹۷ برگه به خود اختصاص دادند که نماد صادره در ماه جاری (تسه ۹۸۰۷ اوراق تسهیلات مسکن صادره در مهر ماه امسال) تنها ۱۲۲۱ ورق از آن به فروش رفت.
بالاترین صف خرید نیز با ثبت ۲۲۶۷ معامله به همین نماد معاملاتی (تسه ۹۸۰۶ اوراق تسهیلات مسکن صادره در شهریور امسال) اختصاص داشت که در انتها به نرخ ۴۰ هزار تومانی تثبیت قیمت شد و ارزش ریالی این تسه در معاملات شنبه را به ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رساند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)