پرداخت آسان تسهیلات به انبوه‌سازان مسکن

پرداخت آسان تسهیلات به انبوه‌سازان مسکن
پرداخت آسان تسهیلات به انبوه‌سازان مسکن

فرشید پور حاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان، با اشاره به پرداخت اسان تسهیلات در بخش مسکن، گفت: با وجود تلاش های بسیار بخش خصوصی برای وارد شدن به بازار مسکن و همچنین قبول خطرات تولید، در بخش مسکن منابع مالی خوبی برای تولید آن فراهم نشد. در نیمه نخست سال جاری به دلیل آمدن دولت جدید و ایجاد نقل و انتقالات در ان ها، تحولاتی در بازار مسکن صورت 

فرشید پور حاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان، با اشاره به پرداخت اسان تسهیلات در بخش مسکن، گفت: با وجود تلاش های بسیار بخش خصوصی برای وارد شدن به بازار مسکن و همچنین قبول خطرات تولید، در بخش مسکن منابع مالی خوبی برای تولید آن فراهم نشده است. در نیمه نخست سال جاری به دلیل آمدن دولت جدید و ایجاد نقل و انتقالات در ان ها، تحولاتی در بازار مسکن صورت گرفت و در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعین به مشاوران املاک برای خرید مسکن افزایش یافت. اما  تابستان امسال در بخش اجاره شرایط خوبی را نداشتیم و شرایط نسبت به سال گذشته متفاوت بود.

وی در ادامه اظهار داشت: عدم وجود واحدهای اجاره ای مناسب سبب شد تا امسال افزایش قیمت اجاره مسکن را شاهد باشیم و همین امر باعث شد که تابستان امسال بازار اجاره ای خوبی را پشت سر نگذاریم.

پورحاجت عنوان کرد: اما در بخش خرید و فروش مسکن، تابستان امسال با توجه به برنامه ریزی های دولت برای حمایت از این بخش، شاهد افزایش معاملات بودیم و در مقایسه با سال گذشته میزان خرید و فروش در این حوزه افزایش یافت.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور افزود: طی چند سال اخیر تسهیلات مناسبی برای تولید مسکن نداشته ایم. این در شرایطی است که بخش تولید وابستگی بسیاری به تسهیلات بانک مسکن دارد اما با وجود تغییرات در روند کاری بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان، گرفتن آن بسیار دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: میزان سود تسهیلاتی که برای بخش مسکن از طریق بخش تولید هزینه می شود بسیار بالا است و این مقدار حدود 22 تا 23 درصد می باشد که از مقداری که در مصوبات شورای پول و اعتبار آمده است بیشتر می باشد.

پورحاجت بیان کرد: تنها راهی که بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات در بخش ساخت درنظر گرفته است، اوراق حق تقدم مسکن می باشد که در این شرایط هم هزینه های اوراق بسیار زیاد می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)