پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن
پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با اوج گیری و تشدید قیمت های مسکن، بازار با رکورد عمیقی مواجه شده است.  مدیرعامل بانک مسکن درخصوص اوضاع ملتهب شده این بخش بیان کرد: مقرر است به سازندگان ساخت و ساز حرفه ای سقف تسهیلات بیشتری تعلق گیرد لذا در اوایل امسال از سوی بانک مسکن برای انواع ساخت و ساز واحد های مسکونی  تسهیلاتی وضع شده است و برای اجرای ساخت و ساز مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با اوج گیری و تشدید قیمت های مسکن، بازار با رکورد عمیقی مواجه شده است.  مدیرعامل بانک مسکن درخصوص اوضاع ملتهب شده این بخش بیان کرد: مقرر است به سازندگان ساخت و ساز حرفه ای سقف تسهیلات بیشتری تعلق گیرد لذا در اوایل امسال از سوی بانک مسکن برای انواع ساخت و ساز واحد های مسکونی  تسهیلاتی وضع شده است و برای اجرای ساخت و ساز مسکن اعم از تسهیلات صنعتی سازی و سنتی سازی در نظر گرفته شده است. 

همچنین طرحی که از سوی بانک مسکن مقرر است ارائه شود که بر اساس آن سازندگان  با تجربه و حرفه ای تر سقف تسهیلات بیشتری دریافت خواهند کرد لذا مدیرعامل بانک مسکن خواستار حذف  سازندگان کم تجربه را دارد و برای اجرای طرح اعمال شده ی خود سماجت دارد که  از تسهیلات صنعتی سازی و سنتی سازی بیشتر سازندگان سا خت و ساز  پر تحرک و فعال بهره مند شوند. 

کارشناس بخش مسکن  در خصوص  طرح جدید تسهیلات وضع شده مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که هدف مدیر عامل بانک مسکن از اجرای این طرح ترویج صنعتی سازی و به کارگیری تکنیک های نوین صنعت ساختمان برای ساخت و ساز واحد های مسکونی کشور است بطوری که  تا جایی که امکان پذیر است، تسهیلات بانک مسکن برای ساخت و سازهای حرفه ای انجام شود که با معیارهای روز دنیا مطابقت داشته باشد. 

مدیر عامل بانک مسکن خاطر نشان کرد در طی این  مدت  شرایطی را فراهم می کنیم که سازندگان حرفه ای  برای  دریافت تسهیلات ساخت و ساز صنعتی با استفاده از تکنیک های نوین ساختمانی  تمایل بیشتری از خود نشان دهند تا انگیزه سازندگان حرفه ای به سمت مدرن سازی و صنعتی سازی رواج یابد. این در حالی است که تسهیلات صنعتی ساز با سقف بالاتر، تنها به سازندگان حرفه ای پرداخت می شود وهم اکنون اختلاف قیمت اعلام شده ساخت مسکن در روش های صنعتی سازی نسبت به سنتی سازی باعث شده که  این روش  چندان مورد توجه سازندگان حرفه ای قرار نگیرد.

 وی افزود: شرایطی برای این طرح در نظر گرفته شده که در اجرای این پروژه ها برای سازندگان حرفه ای جذابیت چشمگیری داشته باشد. همچنین نرخ سود تسهیلاتی که سازندگان صنعتی سازی دریافت می کنند یک واحد درصد کمتر از نرخ سود تسهیلاتی است که به سایر سازندگان سنتی تعلق می گیرد. همچنین همه ی این اقدامات ممکن است طی چند سال طول بکشد اما هدف ترویج فرهنگ سازی برای گسترش تکنیک های نوین  صنعت ساختمانی  کشور است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)