پرواز بی سابقه قیمت مسکن

پرواز بی سابقه قیمت مسکن
پرواز بی سابقه قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، قیمت مسکن در برخی مناطق تهران طی فروردین سال جاری به‌رغم کاهش قیمت میانگین شهر رشد قابل‌توجهی پیدا کرد. از این رو کارشناسان طی بررسی های به عمل آمده درباره مقاومت تورم ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، قیمت مسکن در برخی مناطق تهران طی فروردین سال جاری به‌رغم کاهش قیمت میانگین شهر رشد قابل‌توجهی پیدا کرد. از این رو کارشناسان طی بررسی های به عمل آمده درباره مقاومت تورم ملکی در شمال پایتخت، اذعان داشتند که جنس مشترک خریدار و فروشنده در معاملات آپارتمان در این مناطق عامل اصلی افزایش قیمت بوده است. با این حال فقر فایل فروش در عمده مناطق طی هفته‌های اخیر کار خرید را برای متقاضیان را به شدت سخت تر کرده است.
تغییرات منطقه‌ای قیمت و حجم معاملات مسکن در فروردین نسبت به اسفند ۹۸ حاکی از دو رفتار متفاوت در نیمه شمالی و جنوبی شهر است. اگرچه در کل یک ماهه فروردین به دلیل نیمه تعطیل بودن بازار مسکن حجم معاملات افت ۸۶ درصدی را نسبت به اسفند تجربه کرد و میانگین قیمت مسکن در معاملات اولین ماه بهاری ۲ درصد افت داشت، اما در همین زمان در برخی از مناطق شهر نه تنها افت قیمت رخ نداد، بلکه شاهد افزایش قیمت میانگین در معاملات ثبت شده بوده‌ایم.
از نکات شاخص در این بررسی، رفتار متفاوتی است که از طرفین معاملات در بازار مسکن در نیمه جنوبی شهر سر زده که نتیجه‌ای متفاوت از آنچه در شمال شهر مشهود  می باشد، منعکس کرده است. ماجرا از این قرار است که در فروردین ماه میزان افت قیمت مسکن در نیمه جنوبی شهر بیشتر از میانگین افت قیمت در کل مناطق شهری تهران بوده است، آن هم در شرایطی که بعد از جهش دوباره قیمت مسکن در اوایل سال ۹۸، رابطه میان قیمت مناطق مختلف پایتخت به هم خورد، به طوری که میانگین قیمت مسکن در مناطق شمالی شهر رشد به نسبت شدیدتری از سال های قبل را به تازگی تجربه کرده است و در نتیجه بر میزان فاصله قیمتی با مناطق جنوبی این کلان شهر افزود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)