پروفیل صنعتی و کاربردهای آن

پروفیل صنعتی و کاربردهای آن
پروفیل صنعتی و کاربردهای آن

آهن پرایس: پروفیل صنعتی یا سنگین در مقایسه با پروفیل ساختمانی ضخامت، ابعاد و حتی مقاومت و استحکام مکانیکی بیشتری دارد اما مانند پروفیل ساختمانی ماده اولیه تولید پروفیل صنعتی ورق فولادی است. پروفیل صنعتی به دو گروه سبک و سنگین تقسیم می شود. وزن هر شاخه...

آهن پرایس: پروفیل صنعتی یا سنگین در مقایسه با پروفیل ساختمانی ضخامت، ابعاد و حتی مقاومت و استحکام مکانیکی بیشتری دارد اما مانند پروفیل ساختمانی ماده اولیه تولید پروفیل صنعتی ورق فولادی است.

پروفیل صنعتی به دو گروه سبک و سنگین تقسیم می شود. وزن هر شاخه از نوع سبک پروفیل صنعتی کمتر از استاندارد موجود درجدول اشتال است که در این صورت وزن هر شاخه از نوع سنگین بر حسب جدول وزنی پروفیل است.

همچنین وزن پروفیل صنعتی با توجه به ابعاد و ضخامت ورق سیاه به کار رفته در تولید قابل تغییر می باشد. قیمت پروفیل صنعتی نیز با توجه به کاربردی که در سازه های فلزی دارد در حوزه صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که قیمت این محصولات به سبب نوسانات قیمت ورق سیاه دارای نوسان است که شما می توانید برای اطلاع از قیمت روزانه پروفیل صنعتی به سایت آهن پرایس مراجعه کنید.

در رابطه با تولید پروفیل صنعتی، تولید این محصول به دلایل گوناگونی بیش از دیگر پروفیل های فولادی زمان و حتی هزینه صرف می کند. همچنین با وجود ابعاد بزرگ و ضخامت بالا در فرآیند تولید پروفیل سنگین تاثیرات به خصوصی دارد. 

تولید پروفیل های صنعتی در کارخانه ها به این روش انجام می شود که ورق های فولادی را وارد خط تولید نورد سرد کرده و سپس بعد از برش ورق ها در ابعاد و سایزهای مختلف به مرحله خم کاری و سایز بندی می روند.

پروفیل های صنعتی دارای چند ویژگی مهم هستند که شامل موارد زیر می باشد: قابلیت جوشکاری بسیار مطلوب این محصول، ضخامت زیاد، مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب و هوای مناسب و نسبت به ظاهر غول آسایی که دارند دارای وزن کمی می باشند.

این محصول در موارد بسیاری کاربرد دارد که می توان به ساخت پل ها، تابلوهای تبلیغاتی عظیم، صنایع نظامی، ساخت تجهیزات صنعتی و... اشاره کرد. از پروفیل صنعتی در ساختمان هایی که در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی بر پا می شوند و در قسمت های مختلف به ستون ها و باکس های فلزی نیازدارند، استفاده می شود. 

ستونی صنعتی هر کجا که طراحان به اجزاء با باربری بالا احتیاج دارند به واسطه دارا بودن مشخصات باربری  خوب، مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که در ساختن خر پاهای عظیم استفاده از پروفیل صنعتی بسیار کاربردی و رایج می باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)