پروژه ناتمام مسکن مهر

پروژه ناتمام مسکن مهر
پروژه ناتمام مسکن مهر

آهن پرایس: تورم مسکن به محدوده ی 700 درصدی رسیده است و مردمی که فاقد مسکن هستند در سال های اخیر با تورمات بیش از حد در نهایت نتوانسته اند صاحب خانه شوند و حتی وعده های داده شد در دولت دوازدهم من باب حوزه مسکن نه تنها محقق نشد بلکه فرسنگ ها با واقعیت...

آهن پرایس: تورم مسکن به محدوده ی 700 درصدی رسیده است و مردمی که فاقد مسکن هستند در سال های اخیر با تورمات بیش از حد در نهایت نتوانسته اند صاحب خانه شوند و حتی وعده های داده شد در دولت دوازدهم من باب حوزه مسکن نه تنها محقق نشد بلکه فرسنگ ها با واقعیت فاصله گرفت.

حسن روحانی ریاست جمهوری پیشین ایران در دوران 4 ساله دوم دولت خود به شدت به طرح مسکن مهر حمله برد و دقیقا وعده ی اتمام این پروژه را بارها تکرار کرد.

بالغ بر 80 درصد پروژه مسکن مهر در 4 ساله دولت دهم به اتمام رسیده بود و فقط 20 درصد آن باقیمانده بود و متاسفانه دولت تدبیر و امید در طول دوران 8 ساله خود نتوانست این میزان را به پایان برساند و همین مساله منجر به بی خانمانی 860 هزار خانوار که دقیقا از دهک کم در آمد جامعه هستند، شد .

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: رکود بی سابقه ساخت و ساز

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشره تا پایان تیرماه سال جاری حدود 240 هزار و 73 واحد مسکن مهر همچنان نیمه کاره باقیمانده است. که از این میزان 48.6 درصد این واحدها در شهرهای بالای 25 هزار نفر و حدود 42.51 درصد آن در شهرهای جدید و همچنین 9.41 درصد از واحدهای باقیمانده در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر واقع شده اند. 

به طور کلی متاسفانه نحوه عملکرد دولت روحانی و دو وزیر راه و شهرسازی این دولت با پروژه مسکن مهر منجر به خسارات وارده ی سنگین به مردم و عموما دهک کم درآمد جامعه شد. مردمی که فاقد مسکن هستند در سالهای اخیر نه تنها تورم 700 درصدی را تحمل کردند بلکه نتوانستند شیرینی صاحب خانه شدن را بچشند و گویا فرسنگ ها با رویای خانه دار شدن فاصله گرفتند.

این شرایط در حالی رقم خورد که همگان انتظار داشتند؛ مسکن مهر تا انتهای سال 94 به طور کامل بهره برداری شود و 4.2 میلیون خانوار که معادل 15 میلیون نفر هستند باید صاحب خانه می شدند. 

حال با شروع فعالیت رسمی دولت سیزدهم همه انتظارات و امیدها چشم انتظار عملکرد آیت الله رییسی خواهد بود و شاید بتوان بیان داشت که کار دولت سیزدهم آسان نخواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)