پیش بینی بازار مسکن

پیش بینی بازار مسکن
پیش بینی بازار مسکن

طبق آخرین گفت و گوی خبری ای که از بیت الله ستاریان پخش شد، وی اعلام کرد: پیش بینی بازار مسکن بر این است که در تابستان شاهد خارج شدن بخش مسکن از رکود باشیم. بنده طبق حرفایی هایی که از سال گذشته عنوان کرده بودم، در فصل تابستان بخش مسکن داغ می شود و تعداد معاملات مسکن افزایش می یابد. البته لازم به ذکر است که رونق مسکن در گرو عملی شدن یک سری شروط می باشد؛ از جمله این که قیمت ها باید رشد پیدا کند. باید این نکته

طبق آخرین گفت و گوی خبری ای که از بیت الله ستاریان پخش شد، وی اعلام کردپیش بینی بازار مسکن بر این است که در تابستان شاهد خارج شدن بخش مسکن از رکود باشیم. بنده طبق حرفایی هایی که از سال گذشته عنوان کرده بودم، در فصل تابستان بخش مسکن داغ می شود و تعداد معاملات مسکن افزایش می یابد. البته لازم به ذکر است که رونق مسکن در گرو عملی شدن یک سری شروط می باشد؛ از جمله این که قیمت ها باید رشد پیدا کند. باید اینن  نکته مهم را در نظر گرفت که اگر دولت بخواهد مانع از رشد قیمت ها بشود، امکان خروج مسکن از رکود در امسال بسیار کاهش می بابد.

ستاریان میزان رشد تولید، رشد قیمت، رشد معامله ها و رشد سرمایه گذاری را 4 دلیل مهم برای  رونق در بخش مسکن دانست و افزود: ایجاد رونق در بخش مسکن بدون این چهار مورد امکان پذیر نخواهد بود.  وی تاکید کرد: مشخص شدن نتیجه انتخابات 29 اردیبهشت و تمدید دوره ریاست جمهوری حسن روحانی، زمینه ساز نوعی ثبات در عرصه اقتصادی شد و به همین دلیل می توان امیدوار بود که در 4 سال آینده سرمایه گذاری در بخش مسکن رشد بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال شاهد هستیم رشد معامله ها در بخش مسکن شکل گرفته است و گزارش ها نشان می دهد رشد تولید و قیمت مسکن هم اتفاق افتاده است، که مجموع این شرایط حاکی از آن است که تا سه ماه مسکن  وارد فاز رونق شود و تا یک سال ادامه پیدا کند. البته به دلیل شرایط اقتصاد ایران و تفکیک ناپذیری آن بین بخش های دولتی و خصوصی، این وضعیت با نوسان هایی همراه خواهد شد و ممکن است حالت برگشت پذیری داشته باشد.

 

 

 

برای تحلیل بازار مسکن، تحلیل بازار آهن و همچنین پیش بینی بازار آهن  اینجا  را کلیک کنید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)