پیش بینی رونق ساخت و ساز

پیش بینی رونق ساخت و ساز
پیش بینی رونق ساخت و ساز

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، بخش مسکن در سال 97 تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. بطوری که همزمان با افزایش ناگهانی قیمت ها در بازار مسکن، حجم معاملات خرید و فروش نیز تحت تأثیر قرار گرفت. پیش بینی ها در بازار مسکن حاکی از روند رو به رشد خرید و فروش ملک است ولی هر کدام از این متغیرها تحت تأثیر عوامل مختلفی هستند. تورم عمومی، نرخ سود بانکی و قدرت خرید متقاضیان از مهم ترین عوامل 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، بخش مسکن در سال 97 تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. بطوری که همزمان با افزایش ناگهانی قیمت ها در بازار مسکن، حجم معاملات خرید و فروش نیز تحت تأثیر قرار گرفت. پیش بینی ها در بازار مسکن حاکی از روند رو به رشد خرید و فروش ملک است ولی هر کدام از این متغیرها تحت تأثیر عوامل مختلفی هستند. تورم عمومی، نرخ سود بانکی و قدرت خرید متقاضیان از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر بازار مسکن هستند که نوسانات و تحولات سایر بازارهای اقتصادی بر آنها اثرگذار خواهد بود.
تحولات و نوسانات بازارهای موازی به خصوص بازار طلا و ارز از مهمترین عواملی هستند که بر جهت بازار مسکن اثرگذاری می کنند. این تأثیرگذاری در اصل جنبه ی روانی دارد اما به شکل غیرمستقیم نیز متغیرهای بخش مسکن را متحول می کند. به طور کلی با افزایش نرخ ارز هر مقدار نقدینگی که در بازار مسکن وجود دارد، به سمت بازار ارز جذب می شود اما با افزایش سطح تورم در جامعه قیمت نهاده های ساختمانی نیز افزایش می یابد از این رو همین امر منجر به شکل گیری تورم در بازارمسکن می شود. با توجه به این که در حال حاضر فضای مسکن مصرفی است اما بازهم به دلیل کاهش قدرت خرید متقاضیان سرمایه از این بخش خارج می شود و همین موضوع موجبات افت حجم معاملات مسکن را ایجاد می کند.
در صورت تداوم این نوسانات در سال جاری بازار مسکن با افت محسوسی در حجم معاملات مواجه می شود. در صورتی که دولت موفق به اجرای سیاست های موثر در راستای کنترل نرخ ارز شود، رونق مسکن به مسیر سابق باز می گردد. با وجود این مسائل به نظر می رسد  بازار ساخت و ساز در سال جاری به وضعیت رونق برسد. واحدهای مسکونی مصرفی که متراژ کوچک دارند بیشتر مورد توجه متقاضیان است و سازندگان از این پس با در نظر گرفتن الگوی تقاضای غالب جامعه به سود دهی می رسند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)