پیش بینی قیمت آهن آلات

پیش بینی قیمت آهن آلات
پیش بینی قیمت آهن آلات

آهن پرایس: بازار آهن الات در چند ماه اخیر شرایط مناسبی را تجربه نکرده و درگیر نوسانات بسیار زیادی بوده است. دلایل بسیار زیادی بر این شرایط تاثیرگذار بوده‌اند. عوامل داخلی از جمله تقاضا و مهمتر از آن سیاست‌های مدیریتی در سطح کلان و خرد و عوامل خارجی که در صدر آنها ...

آهن پرایس: بازار آهن الات در چند ماه اخیر شرایط مناسبی را تجربه نکرده و درگیر نوسانات بسیار زیادی بوده است. دلایل بسیار زیادی بر این شرایط تاثیرگذار بوده‌اند. عوامل داخلی از جمله تقاضا و مهمتر از آن سیاست‌های مدیریتی در سطح کلان و خرد و عوامل خارجی که در صدر آنها تحریم‌ها و به طبع آن نوسانات قیمت ارز قرار دارند، همه و همه دست به دست یکدیگر داده‌اند تا شرایط این محصولات فولادی مهم و تاثیرگذار بر شرایط اقتصادی و صنعتی جامعه را دستخوش بحران کنند.

و همچنین براساس نرخ‌های اعلام‌ شده روز گذشته از سوی نوردکاران فولادی، شاهد رشد 50 تا 400 تومانی و بعضا تا 600 تومانی بیشتر نرخ انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد هستیم و لازم به ذکر است که افزایش قیمت‌های شدید بیشتر مربوط به تولیدکنندگانی است که در روزهای گذشته از اعلام قیمت روزانه خودداری کرده بودند، البته در روز گذشته بعضا کاهش 100 تا 250 تومانی و ثبات نسبی هم در قیمت انواع میلگرد آجدار مشاهده می‌شود. 

در روز گذشته همچنین بیشتر تولیدکنندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی نرخ محصولاتشان را ثابت اعلام کرده‌اند و بعضا شاهد رشد 50 تا 200 تومانی در نرخ اجناس این حوزه هستیم و همچنین بیشتر تولیدکنندگان تیرآهن هم نرخ هر کیلو از اجناس خود را بین 50 تا 300 تومان بالاتر برده‌اند و بعضا ثبات نسبی هم در نرخ محصولات این حوزه مشاهده می‌شود. قیمت سایزهای پرفروش تیرآهن ذوبی در بنگاه‌های تهران هم بنا به شنیده‌های ما بین 40 تا 70 هزار تومان افزایش یافته است. 

برخی تولیدکنندگان محصولات حوزه لوله و پروفیل نیز در روز گذشته قیمت محصولاتشان را بین 200 تا 500 تومان افزایش داده‌اند و البته بعضا ثبات نسبی و کاهش 50 تا 500 تومانی هم در نرخ اجناس برخی دیگر از تولیدکنندگان این حوزه مشاهده می‌شود که محدوده قیمتی پروفیل با ضخامت 2 بسته به تولیدکنندگان آن در کانال 22 هزار و 500 تا حوالی 24 هزار تومان قرار گرفته است.

پیش‌بینی ما برای قیمت‌های پایه هفته آینده محصولات فولادی در بورس کالا نیز براساس نرخ دلار نیمایی 25 هزار و 500 تومانی، میلگرد صادراتی 640 دلاری منطقه CIS، ورق گرم صادراتی 728 دلاری صادراتی منطقه CIS و بیلت صادراتی 580 دلاری صادراتی منطقه CIS، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به ترتیب 14 هزار و 230 تومان برای سبد مخلوط میلگرد، 12 هزار و 900 تومان برای شمش بلوم و 16 هزار و 190 تومان برای ورق گرم است و اگر هم فاصله بین نرخ میلگرد در بورس کالا و بازار آزاد را فقط 3 درصد در نظر بگیریم، بعید نیست فاجعه میلگرد بیش از 14 هزار و 600 تومانی هم در بازار آزاد به وقوع بپیوندد؛ گرچه از شمال و غرب کشور خبر رسیده که شاید میلگرد 15 هزار تومان هم بشود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • مجید
    مجید1399/10/13 - 13:52 پاسخ

    سلام تا زمانیکه اجازه صادرات آهن آلات مخصوصا به صورت خام (شمش و تختال) داده میشه و هیچ کنترلی روش انجام نمیشه وضع همینه بدبختی اینه با سرمایه، نیروی ارزان کار و به یغما بردن معادن سنگ آهن این مملکت فولاد اولیه تولید و صادر میشه بدون اینکه کوچکترین مبلغی از صادرات انجام شده صرف تعدیل قیمت فروش آهن داخلی بشه

  • یونس
    یونس 1399/10/11 - 15:20 پاسخ

    فقط میتونم بگم متاسفم برای این بدبختی تا الان تولیدکنندگان میگفتن گرونی به خاطره بالا رفتن دلاره ایا الانم دلار داره بالا میره

  • علی
    علی1399/10/11 - 11:16 پاسخ

    اهن پرایس فروشنده معلومه دنبال گرونترشدن. آهن باشه