پیش بینی وضعیت بازار مسکن

پیش بینی وضعیت بازار مسکن
پیش بینی وضعیت بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، حال و هوای این روزهای بازار مسکن حاکی از آن است که اندک خریدارانی که در بازار حضور دارند به دنبال آپارتمان‌ های قدیمی یا نوساز زیر نرخ می‌گردند. از دست رفتن مهلت جابه جایی به عنوان عامل...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، حال و هوای این روزهای بازار مسکن حاکی از آن است که اندک خریدارانی که در بازار حضور دارند به دنبال آپارتمان‌ های قدیمی یا نوساز زیر نرخ می‌گردند. از دست رفتن مهلت جابه جایی به عنوان عامل اولیه و تقابل عرضه واحد های به قیمت با تقاضای مصرفی در روزهای اخیر این ذهنیت را ایجاد کرده که معاملات در شهریور ماه به عنوان آخرین ماه از فصل جا به جایی نسبت به مرداد ماه تا حدودی افزایش خواهد یافت.

با این وجود وضعیت کلی بازار از وجودی کسادی بی‌ سابقه طی شش سال اخیر حکایت دارد. واسطه‌ های ملکی اظهار دارند، که در مرداد ماه نیز تعداد خرید و فروش چنگی به دل نمی‌زند. بر اساس اعلام رئیس اتحادیه مشاوران املاک تعداد قرار داد های خرید و فروش ملک در تهران طی ۱۵ روز ابتدای مرداد ماه ۱۳۹۸ تنها ۲۰۲۰ مورد بوده که از افت ۷۸ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل حکایت دارد.

شکست معاملات مسکن در شرایطی رقم خورده که آمارهای رسمی از افت ماهیانه نرخ در مناطق میانی تهران خبر می‌دهد. با این حال به لطف رشد نا چیز نرخ در مناطق جنوبی، شاخص کل نرخ مسکن شهر تهران نسبت به تیر ماه امسال ۰.۴ درصد افزایش و نسبت به مرداد ماه سال قبل ۹۱ درصد افزایش یافت.

از این رو قبل از اعلام تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیر ماه، رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داده بود که قیمت‌ های پیشنهادی در مناطقی از تهران ۸ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است. قیمت مسکن شهر تهران در تیرماه ۱۳۹۸ به میانگین ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل، تنها ۰.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱ درصد رشد یافت. معاملات نیز ۴۸۰۰ فقره بود که کاهش ۶۵ درصدی را نسبت به تیرماه سال قبل نشان می‌دهد. این حجم از افت فشار ماهیانه نرخ از مرداد ماه ۱۳۹۴ تا کنون بی‌ سابقه بوده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)