چهارمین مرحله مسکن ملی

چهارمین مرحله مسکن ملی
چهارمین مرحله مسکن ملی

آهن پرایس : با استناد به گفته های مسئولان وزارت راه وشهرسازی از 300 هزار واحدی که در مراحل اول تا سوم در مناطق مختلف شهر برای ثبت نام کنندگان در طرح مسکن ملی تعریف شد تعداد 72 هزار نفر که واجد شرایط بودند اما اقدام به واریز وجه ننمودند از این طرح کنار گذاشته شده و برای...

آهن پرایس : با استناد به گفته های مسئولان وزارت راه وشهرسازی از 300 هزار واحدی که در مراحل اول تا سوم در مناطق مختلف شهر برای ثبت نام کنندگان در طرح مسکن ملی تعریف شد تعداد 72 هزار نفر که واجد شرایط بودند اما اقدام به واریز وجه ننمودند از این طرح کنار گذاشته شده و برای آنها جایگزینی تعیین می شود.

مجموعا از مرحل اول تا سوم طرح مسکن ملی 1.6 ملیون نفر اقدام به ثبت نام کردند که 460هزار نفر از این متقاضیان واجد شرایط بودند. تعداد 300هزار واحد مسکونی در مناطقی غیر از بافتهای فرسوده در نظر گرفته شده است . که به گفته معاون وزیر راه وشهرسازی 76 درصد از این املاک وضعیتشان مشخص شده است از این جهت که یا واریز وجه داشته اند یا زمین در اختیارشان قرار گرفته است.

طبق آمار موجود، 72 هزار نفر نسبت به واریزی اولیه این طرح که مبلغ 40 میلیون تومان بوده است اقدام نکردند . محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد : این موضوع نشان دهنده این مطلب است که باقی مانده جزو متقاضیان واقعی نیستند و بنابراین باید برای آنها جایگزین تعیین شود. با توجه به صحبت های محمود محمود زاده معاون وزیر راه وشهرسازی 170 هزار نفری که در لیست رزروی ها  قرار دارند می توانند جایگزین اشخاص حذف شده باشند .

در مرحله ی چهارم ثبت نام این طرح که بین روز های 18 تا 25 دی ماه انجام گرفت 223 هزار نفر نام نویسی کردند که 41 هزار و 296 واحد برای آنها در نظر گرفته شد.
در مرحله چهارم تامین زمین که تنها در نصیر شهر واقع در استان تهران بود800 واحد مسکونی در نظر گرفته شد که تعداد 56 هزار تهرانی برای ثبت نام آن تقاضا دادند البته تعداد زیادی از این اشخاص واجد شرایط نخواهند بود که معاون وزیر راه و شهر سازی در این رابطه گفت: که نتایج استعلامات تا پایان بهمن ماه اعلام می شود.

در مرحله اول تا سوم این طرح تعدادی از متقاضیان شهر مورد نظر خود را اشتباه انتخاب کرده بودند که احتمالا در هفته پیش رو امکان اصلاح شهر برای این افراد فراهم می شود. در ماهای آینده وضعیت درخواست کنندگان مرحله چهارم طرح مسکن ملی معلوم می شود که باتوجه به ظرفیت های خالی مرحله اول تا چهارم این طرح ممکن است برای نام نویسی مجدد اقدام شود که البته هنوز به صورت دقیقا نمی توان در این خصوص صحبت کرد. 

با آنکه مسئولان راه و شهر سازی می گویند برای تامین زمین در هر مرحله آمادگی دارند و می توانند برای افزایش واحد های طرح مسکن ملی اقدام کنند اما موانعی بر سر این راه به نظر می رسد برخی از زمین هایی که از سوی سازمان معرفی می شوند بعد از استعلام به  دلایل مختلف قابلیت ورود به پروژه اقدام ملی را ندارند. البته قرار است زمین هایی که فاقد کاربرد کشاورزی و زیست محیطی هستند از سوی وزارت جهاد کشاورزی وادارات کل منابع طبیعی برای طرح اقدام ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی معرفی گردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)