کاهش انتظارات تورمی مسکن

کاهش انتظارات تورمی مسکن
کاهش انتظارات تورمی مسکن

آهن پرایس: انرژی آغاز تخلیه حباب مسکن به بازار ساخت وساز منتقل شد؛ تاثیرات این انتقال منجر به ثبت بالاترین رکورد خوش‌بینی و انتظارات مثبت نسبت به آینده بازار، طی ۱۴ ماه اخیر شد.  نمایشگر بازار ساخت ‌و ساز کشوری مسکن در جدیدترین بررسی از...

آهن پرایس: انرژی آغاز تخلیه حباب مسکن به بازار ساخت وساز منتقل شد؛ تاثیرات این انتقال منجر به ثبت بالاترین رکورد خوش‌بینی و انتظارات مثبت نسبت به آینده بازار، طی ۱۴ ماه اخیر شد.  نمایشگر بازار ساخت ‌و ساز کشوری مسکن در جدیدترین بررسی از بهبود قابل توجه نگاه سازنده‌ها نسبت به آینده کوتاه‌مدت خبر می‌دهد که به نوعی بیانگر انتقال نیروی پساجهش از بازار معاملات به بازار ساخت ‌وساز است.

گزارشات مربوط به چشم‌انداز مدیران و فعالان ساختمانی که هر ماه تحت عنوان شامخ ساختمان(شاخص مدیران خرید ساختمان) توسط اتاق تعاون ایران منتشر می‌شود نشان می دهد که تحت تاثیر رویدادهای نیمه فصل پاییز و اثر آن بر کاهش انتظارات تورمی، ابتدا بازار معاملات با کاهش قیمت در آذرماه و در حال حاضر بازار ساخت و ساز با تغییر قابل توجه دیدگاه فعالان این حوزه از آینده کوتاه‌مدت در وضعیت متفاوتی قرار گرفته است.

در تازه‌ ترین گزارش طرح شامخ مدیران خرید بخش ساختمان که به‌صورت ماهانه و بر اساس اطلاعات اظهارشده از سوی فعالان ساختمانی درخصوص وضعیت بازار مسکن و ساخت‌وساز در ماه قبل در ابتدای هر ماه منتشر می‌شود، مدیران‌عامل یا نمایندگان ۱۰۰ شرکت ساختمانی با تشریح وضعیت بازار ساخت‌وساز و مسکن در آذر ماه نگاه خود را به شرایط پیش‌روی بازار مسکن اعلام کردند.

نتایج کلی این گزارش حاکی از آن است که تاثیرات توقف تورم ملکی در میانه پاییز و آغاز تخلیه حباب قیمت مسکن در پایان فصل پاییز، در بازار ساخت وساز به دو شکل منعکس شده است. به این صورت که از یکسو فعالیت سازنده‌ها نسبت به ماه گذشته با بهبود قابل توجه مواجه شده و از سوی دیگر جو روانی یا نگاه به آینده فعالیت در این بازار، به شکل معناداری بهبود پیدا کرده است. به این ترتیب سازنده‌ها به‌عنوان بازنده پنهان جهش مسکن پس از مدتی مجددا با بهبود در شاخص‌های حوزه کاری از تغییر حجم فعالیت‌ها و سفارش کار تا خوش‌بینی نسبت به آینده مواجه شده‌اند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)