کاهش سرعت رشد قیمت مسکن

کاهش سرعت رشد قیمت مسکن
کاهش سرعت رشد قیمت مسکن

آهن پرایس : تورم ماهانه مسکن در معاملات آبان ماه، به دو اتفاق بیرونی واکنش نشان داد. نتایج استخراج و بررسی داده‌های اولیه مربوط به معاملات مسکن ۲۱ روز اول آبان مشخص می‌کند ماه گذشته تحت‌تاثیر کاهش «ریسک‌ غیراقتصادی و انتظارات تورمی» و همچنین ریزش قیمت‌ در بازارهای موازی مسکن، تورم ملکی در پایتخت شکسته شد. میانگین قیمت مسکن در داده‌های اولیه، رشد حدود ۳‌درصدی نسبت به مهر را نشان می‌دهد که...

آهن پرایس : تورم ماهانه مسکن در معاملات آبان ماه، به دو اتفاق بیرونی واکنش نشان داد. نتایج استخراج و بررسی داده‌های اولیه مربوط به معاملات مسکن ۲۱ روز اول آبان مشخص می‌کند ماه گذشته تحت‌تاثیر کاهش «ریسک‌ غیراقتصادی و انتظارات تورمی» و همچنین ریزش قیمت‌ در بازارهای موازی مسکن، تورم ملکی در پایتخت شکسته شد. میانگین قیمت مسکن در داده‌های اولیه، رشد حدود ۳‌درصدی نسبت به مهر را نشان می‌دهد که کمترین رشد قیمت از اردیبهشت ‌ماه است.

به گزارش آهن پرایس، دومین پایش اولیه از شرایط بازار معاملات مسکن در آبان ماه امسال، شکل‌گیری ترافیک در خروجی این بازار را نشان می دهد. بررسی‌ها و تحقیقات از شرایط فعلی بازار معاملات مسکن حاکی است; در حالی داده‌های اولیه مبتنی بر اطلاعات خام ثبت شده در سامانه رهگیری مسکن مربوط به معاملات خرید وفروش واحدهای مسکونی در ۲۵ روز اول آبان ماه از کاهش سرعت رشد قیمت مسکن از یک سو و افت محسوس حجم معاملات خرید آپارتمان در تهران از سوی دیگر حکایت دارد، که براساس اطلاعات اولیه، تحولات بیرونی ناشی از کاهش ریسک‌های غیراقتصادی و افت انتظارات تورمی، بازار معاملات مسکن را نیز مانند سایر بازارها تحت تاثیر قرار داده است.

در حالی‌که بازارهای موازی بازار مسکن دست‌کم طی یک سال و نیم گذشته بیشترین نقش را در تحولات قیمتی، تغییرات حجم و جنس معاملات مسکن داشتند هم‌اکنون تحت تاثیر کاهش انتظارات تورمی و همچنین کاهش ریسک‌های غیراقتصادی، این بازارها نیز دچار افت بازدهی، ریزش و سقوط شده‌اند و داده‌های اولیه از وضعیت بازار معاملات مسکن در آبان ماه نیز نشان دهنده سرایت افت بازدهی این بازارها به بازار مسکن است.

تحولات بازار معاملات سهام در حالی به‌عنوان مهم‌ترین بازیگردان بازار مسکن در نیمه اول سال جاری منجر به افزایش خریدهای سرمایه‌ای در بازار ملک و اثرگذاری بر سطح قیمت وتداوم تورم مسکن شد که در میانه تابستان با افت بازدهی در این بازار، اثرگذاری بورسی بر بازار مسکن کاهش یافت. با این حال در فاصله کمی از این رویداد، نوسانات شدید ارزی، بازار مسکن وسطح انتظارات تورمی در این بازار را تحت تاثیر قرار داده و بازار ارز به‌عنوان مهم‌ترین شارژ‌کننده انتظارات تورمی بازار ملک، وارد عمل شد. اما تحت تاثیر کاهش ریسک‌های غیراقتصادی طی یک ماه گذشته، آبان ماه را می‌توان به‌عنوان ماه شگفتی‌ساز بازارهای اقتصادی یا بازارهای موازی بازار مسکن معرفی کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)