کاهش قیمت در بازار مسکن

کاهش قیمت در بازار مسکن
کاهش قیمت در بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بازار مسکن امسال شاهد رکود تورمی عمیقی بوده است، میزان معاملات مسکن در این بازار بسیار کاهش یافته و از سویی دیگر شاهد رشد قیمتی تا مرز ۱۱۰ درصد بوده‌ ایم. از این رو کاهش قدرت خرید مردم و هم چنین میزان سرمایه گذاری...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بازار مسکن امسال شاهد رکود تورمی عمیقی بوده است، میزان معاملات مسکن در این بازار بسیار کاهش یافته و از سویی دیگر شاهد رشد قیمتی تا مرز ۱۱۰ درصد بوده‌ ایم. از این رو کاهش قدرت خرید مردم و هم چنین میزان سرمایه گذاری در یکی، ۲ ماه گذشته باعث شکسته شدن حباب قیمتی و هم چنین کاهش قیمتی در برخی از واحد ‌ها شده است، واحد‌ های کوچک متراژ زیر ۵۰ متر تا مرز ۳۰ درصد و در شهر‌ های کوچک تا مرز ۲۰ درصد کاهش یافته است.
در برخی از نقاط تهران واحد‌ های کوچک متراژ که مبلغ آن‌ ها ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان بود هم اکنون به مرز ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است که این روند نزولی قیمت به دلیل نبود متقاضی بوده است.کارشناسان بازار مسکن اظهار دارند، در پاییز و زمستان بازار مسکن کاملاً در رکود خواهد بود و به هیچ عنوان افزایش قیمتی در بازار نخواهیم داشت البته در برخی از مناطق روند نزولی قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و در برخی از مناطق ۱۵ تا ۲۰ درصد را شاهد خواهیم بود.
از این رو رکود این بازار باعث شده که بسیاری از سرمایه‌ گذاران از بازار مسکن خارج شوند که این خود باعث آسیب وارد شدن به بازار مسکن می‌ شود.برخی از افزایش قیمت ‌ها در این بازار به دلیل درج قیمت‌ های کاذبی بود که در سایت‌ ها و اپلیکیشن‌ ها منتشر می‌شد و همین موضوع باعث ایجاد سونامی قیمت ها در برخی از بازه های زمانی شده است.کارشناسان اظهار دارند، در نیمه دوم سال بازار اجاره همواره آرام و به دور از نوسان های نجومی می باشد و امسال هم به دلیل آغاز شدن زود تر بازار اجاره قیمت‌ ها به سمت نجومی حرکت نخواهند کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)