کاهش قیمت فرصتی برای خرید آهن

کاهش قیمت فرصتی برای خرید آهن

اصلاح حدود 5 هزار تومانی سقف نرخ هیجانی دلار و عقب نشینی به زیر کانال 55 هزار تومان عاملی بر کاهش قیمت آهن آلات است؛ اگرچه بازار تا حدودی از رکود خارج شد اما تقاضا همچنان ضعیف‌ گزارش می‌شود...

آهن پرایس: اصلاح قیمت آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی مشهود است و شمار زیادی از مبادی فروش نیز نرخ محصولات خود را ثابت اعلام می‌کنند.

قیمت دلار روز گذشته همچنان در مسیر کاهشی قرار داشت و تا کانال 55 هزار تومان اصلاح شد و صبح امروز هم با کاهش مجدد به کانال 54 هزار تومان رسید. به اظهار محمدرضا فرزین نرخ دلار به کانال قیمتی قبل بازخواهد گشت اما برخی معتقدند دلار در کانال 55 هزار تومان متوقف می‌شود.

قیمت روز تیرآهن در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و تیرآهن فولاد یزد بین 10 تا 100 هزار تومان کاهش داشتند.

با شروع روند اصلاح قیمت آهن آلات، بازار میلگرد نیز رو به کاهش بود طوری که قیمت هر کیلو میلگرد آجدار در بیشتر کارخانه بین 50 تا 300 تومان کاهش یافت، تعدادی زیادی از مبادی فروش نیز ثبات قیمت‌ داشتند.

قیمت میلگرد از ابتدای هفته نزدیک هزار تومان اصلاح شد و کف قیمت این محصول در محدود 24 تا 42.500 تومان گزارش می‌شود اما برخی قیمت‌های پیشنهادی بازار زیر 24 هزار تومان هم مشاهده شد.

قیمت میلگرد نیشابور 24.410 تومان اعلام شد که کاهش 300 تومانی داشت؛ قیمت میلگرد میانه نیز 24.800 تومان اعلام شد؛ قیمت میلگرد 14 اصفهان هم با 300 تومان کاهش در هر کیلو 25 هزار تومان اعلام شد.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل صنعتی، قیمت پروفیل مبلی و انواع قوطی و پروفیل‌ها در اکثر مبادی فروش با اصلاح 300 تا 500 تومانی همراه بودند؛ اما پروفیل تهران شرق و قیمت پروفیل کیان پرشیا ثابت بودند.

قیمت لوله سبک، قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز در غالب مبادی فروش با کاهش 300 تا 500 تومانی همراه بودند.

قیمت روز نبشی، قیمت روز ناودانی ایرانی و قیمت ناودانی اروپایی نیز در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد در حالی که در چند کارخانه کاهش قیمت 100 تا 200 تومانی هم قابل مشاهده بود.

قیمت روز ورق سیاه، قیمت ورق اسیدشویی، قیمت ورق آجدار و انواع ورق گرم در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصلاح 400 تا 700 تومانی داشت؛ همچنین قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی، قیمت روق استیل و انواع ورق‌های سرد نیز در کلیه مبادی فروش حدود 200 تومان اصلاح داشت.

رشد هیجانی قیمت دلار در دو هفته اخیر که به تحریک قیمت آهن آلات منتهی شد از ابتدای هفته روند اصلاحی در پیش گرفته است اما در برخی مبادی با مقاومت خصوصی‌ها مواجه هستیم و برخی محصولات پیشنهادی بورسی نیز در مسیر اصلاح قیمت‌ها گام برمی‌دارند.

به عقیده برخی کارشناسان احتمال دارد در بلندمدت مجددا با افزایش قیمت‌ها مواجه شویم و در بلندمدت هر اصلاح قیمتی یک فرصت خرید به شمار می‌رود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: آرامش موقت در بازار آهن

گزارش‌ها از بورس کالا نیز حاکی است امروز حدود 488 هزار و 618 تن محصول فولادی عرضه می‌شود که از این میزان حدود 188 هزار و 538 تن به شمش بلوم اختصاص دارد. قیمت پایه شمش بلوم حدود 19 هزار و 878 تومان در نظر گرفته شده است؛ همچنین حدود 300 هزار و 80 تن به ورق گرم hr اختصاص دارد که قیمت این محصول نیز حدود 23 هزار تومان تعیین شده است.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)