کاهش قیمت ملک در دستان دولت

کاهش قیمت مسکن در دستان دولت
کاهش قیمت ملک در دستان دولت

در تیرماه امسال بازار مسکن در تغییر جهت خود با کاهش قیمت ناچیزی رو به رو شد. طبق امار قیمت مسکن که از 20ماه پیش در حالت افزایشی به سر میبرد در ماه های اخیر  بر مدار کاهشی قرار گرفته است. وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین اظهار نظر خود...

در تیرماه امسال بازار مسکن در تغییر جهت خود با کاهش قیمت ناچیزی رو به رو شد. طبق امار قیمت مسکن که از 20ماه پیش در حالت افزایشی به سر میبرد در ماه های اخیر  بر مدار کاهشی قرار گرفته است. وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین اظهار نظر خود روند بازار مسکن را کاهشی ارزیابی کرده و البته کارشناسان نیز معتقدند با کاهش نسبی قیمت ها معاملات به تدریج افزایش پیدامیکند و باعث پایان تلاطمات  قیمت مسکن در نیمه دوم سال میشود.

قلی خسروی بیان کرد : بیش از 85 درصد مصالح ساختمانی از جمله تیرآهن و میلگرد در داخل کشور تولید می شود که بخش بزرگی از آنها در اختیار دولت قرار دارد؛ از این رو دولت می تواند با قیمت گذاری مناسب، نرخ آن را به ثبات برساند و به این طریق از افزایش قیمت مسکن تا مقدار زیادی جلوگیری خواهد شد. محمود محمودزاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: در صورتی که بازار‌های اقتصادی دیگر در این ایام دچار نوسانات اقتصادی نشود شاهد بازاری آرام در بخش مسکن و حتی کاهش قیمت در برخی از مناطق خواهیم بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که در پایان سال گذشته اعلام کرده بود مردم از خرید خودداری کنند، در روزهای اخیر نیز طی بیانیه ای اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی هیچ دخالتی در قیمت‌گذاری بازار مسکن نداشته اما مشخص بود که افزایش  قیمت‌ها در دو سال اخیر غیر عادی و غیرواقعی بوده است. من در انتهای سال گذشته و ابتدای امسال اعلام کردم که مردم برای کاهش بهم ریختگی های  بازار مسکن، خانه نخرند زیرا قیمت‌ها به صورت غیرواقعی بالا رفته است.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با وجود کساد بودن بازار توانمندسازی خانوارها برای خرید مسکن دارای اهمیت است. همچنین با افت 30% قیمت های پیشنهادی بعضی خریداران ریسک خرید را به آینده موکول نمی کنند  و در بازار دست به کار شده اند. آمار اتحادیه مشاوران املاک معاملات تهران از ۱۶ روز ابتدایی مهرماه نشان می‌دهد که مبایعه‌نامه‌ها مقدار اندکی نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)