کاهش معاملات مسکن

کاهش معاملات مسکن
کاهش معاملات مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افزایش ناگهانی بازار ارز و سکه موجب شد که بازار مسکن دچار التهابات شدیدی شود. این تشدید و اوج گیری قیمت ها در بازار ارز موجب شد بسیاری از اقشار جامعه نسبت به اقتصاد کشور اعتماد  خود را از دست بدهند. این  روند نامتوازن بازار و افزایش انتظارات تورم، روی بازار مسکن اثرگذار است به طوری که این افزایش نامتعارف  قیمت های واحدهای مسکونی منجر شد که  بسیاری از متقاضیان

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افزایش ناگهانی بازار ارز و سکه موجب شد که بازار مسکن دچار التهابات شدیدی شود. این تشدید و اوج گیری قیمت ها در بازار ارز موجب شد بسیاری از اقشار جامعه نسبت به اقتصاد کشور اعتماد  خود را از دست بدهند. این  روند نامتوازن بازار و افزایش انتظارات تورم، روی بازار مسکن اثرگذار است به طوری که این افزایش نامتعارف  قیمت های واحدهای مسکونی منجر شد که بسیاری از متقاضیان مصرفی از خرید مسکن صرف نظرکنند.

این بلاتکلیفی در بازار مسکن توجه بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی را به خود جلب کرد.  کارشناسان بخش مسکن در خصوص افزایش نرخ تورم مسکن اظهار کردند : در سال 97 خرداد ماه افزایش قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران نسبت به اردیبهشت ماه با رشد 10 درصد همراه بوده است.

همچنین این افزایش نامتعارف قیمت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران ( پایتخت) به سایر شهرهای مختلف  تراوش  شده است و این افزایش قیمت های  مسکن در بسیاری از شهرها  با کاهش معاملات همراه بوده است . تغییر و تحولات بازار مسکن در ابتدای سال جاری با رشد چشمگیری همراه بوده است.اگرچه در اوایل سال 97 معاملات بازار مسکن افزایش یافت اما در خرداد ماه معاملات واحدهای مسکونی  ماهانه 10 درصد کاهش یافته است. این شرایط نشان می دهد که معاملات مسکن در شهر تهران در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه با رشد منفی 8 درصد مواجه شده و علاوه بر این در بسیاری از شهرهای مختلف این رشد منفی با جهش وسیعی رونمایی شد .

بر اساس این گزارشات به دست رسیده از کارشناسان مسکن،  کاهش حجم معاملات مسکن در بازار شهر تهران از بهمن سال 96 آغاز شد، به صورتی که حجم معاملات مسکن در بهمن ماه با محدودیت مواجه شد و همچنین این کاهش روند در ماه های بعد هم ادامه یافت.
برحسب گزارش های منتشر شده، کارشناسان بخش مسکن اعلام نمودند که  اگر دولت بتوانند نرخ تورم سالیانه را به طور مناسب کنترل کنند، نباید شاهد افزایش بی رویه قیمت های واحدهای مسکونی  در بازار مسکن باشیم. همچنین یکی از مولفه های موثر که بر میزان تولید مسکن در کشور  نقش بسزایی دارد، افزایش نرخ تورم می باشد که طی چند ماه گذشته به وفور شاهد آن بودیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)