کاهش نرخ سود بانکی بازار مسکن را تکان داد

کاهش نرخ سود بانکی بازار مسکن را تکان داد
کاهش نرخ سود بانکی بازار مسکن را تکان داد

معاملات مسکن در آبان ماه ، متفاوت تر ماه از مهر بود ؛ به‌طوری به دلیل کاهش ۱۰ درصدی حجم معاملات خرید مسکن در ماه نخست پاییز، حجم فروش در آبان ماه با رشد مثبت (۶ درصدی) نسبت به مهر مواجه شد. افت معاملات مهرماه ، میزان فروش آپارتمان در تهران را کاهش داده بود اما با احیای دوباره ی بازار مسکن در میانه پاییز، فروش ماهانه واحد مسکونی در تهران  به ۱۳ هزار و ۷۵۵ واحد رسیده است. بررسی‌ ها حاکی از آن است 

معاملات مسکن در آبان ماه ، متفاوت تر ماه از مهر بود ؛ به‌طوری به دلیل کاهش ۱۰ درصدی حجم معاملات خرید مسکن در ماه نخست پاییز، حجم فروش در آبان ماه با رشد مثبت (۶ درصدی) نسبت به مهر مواجه شد.

افت معاملات مهرماه ، میزان فروش آپارتمان در تهران را کاهش داده بود اما با احیای دوباره ی بازار مسکن در میانه پاییز، فروش ماهانه واحد مسکونی در تهران  به ۱۳ هزار و ۷۵۵ واحد رسیده است.

بررسی‌ ها حاکی از آن است که  حجم خرید و فروش آپارتمان در دو ماه اول پاییز امسال، ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ افزایش پیدا کرده است . این اتفاق باعث شده  بازار مسکن سال 96 با رشد ۷ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌ رو شود.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ، بازار معاملات مسکن در نیمه اول امسال در حد ۳ درصد به لحاظ حجم فروش، رشد داشته است. از این سو مشخص می‌شود، دامنه تغییر بازار معاملات مسکن در پاییز، به مراتب بیشتر از تابستان امسال بوده است.

نتایج بررسی درباره عامل اصلی رشد پاییزی معاملات مسکن در ماه آبان حاکی از آن است که: پاییز امسال طبق گفته ی کارشناسان، یک گروه جدید به جمع خریداران بازار مسکن اضافه شد که مبدأ حرکت این گروه، بازار پول است و علت حرکت، « بازگشت دوباره ی نرخ سود سپرده‌های بانکی به سطح مصوب ۱۵ درصد» بوده است

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)