کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن در دستان بانک مرکزی

کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن در دستان بانک مرکزی
کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن در دستان بانک مرکزی

وزارت راه و شهرسازی در روز سه شنبه 18 مهرماه همایشی با موضوع تسهیلات بانک ها برگذار کرد. بر خلاف تصور، در این جلسه مبحثی با موضوع کاهش سود تسهیلات مسکن یکم وجود نداشت و این همایش بصورت عادی پیش رفت. معاون مسکن و وزارت راه و شهرسازی در گفتگویی به تلاش این مجموعه برای کاهش نرخ سود و همچنین افزایش مدت بازپرداخت

وزارت راه و شهرسازی در روز سه شنبه 18 مهرماه همایشی با موضوع تسهیلات بانک ها برگذار کرد. بر خلاف تصور، در این جلسه مبحثی با موضوع کاهش سود تسهیلات مسکن یکم وجود نداشت و این همایش بصورت عادی پیش رفت.

معاون مسکن و وزارت راه و شهرسازی در گفتگویی به تلاش این مجموعه برای کاهش نرخ سود و همچنین افزایش مدت بازپرداخت آن اشاره کرد و افزود: با وجود تلاش های بسیار مجموعه ما، هنوز این طرح از سوی بانک مرکزی به تصویب نرسیده است. اگرچه خبری از سوی یکی از رسانه ها و به نقل از یکی از مشاوران وزیر در مورد کاهش نرخ سود ها اعلام شد اما اعلام این خبر بدون منبع بدلیل برداشت اشتباه از این موضوع بوده است.

در طرف دیگر این ماجرا بانکی ها هم اعلام کردند که افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات در حال انجام می باشد و هر پیشنهادی در این مورد ابتدا باید از سوی بانک مرکزی تایید شود.

ابوالقاسم انارکی، عضو هیات مدیره بانک مسکن در اینباره اظهار کرد: در هر شرایطی، پیشنهاداتی مانند کاهش نرخ سود تسهیلات از سوی ما مورد بررسی قرار می گیرد اما برای اجرای آن ها احتیاج به تامین شدن از سوی منابع مناسب را داریم. این موضوع هم در دست بررسی می باشد و هرگاه شرایط و منابع برای اجرای آن فراهم شود، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. افزایش زمان باز پرداخت تسهیلات هم در حال انجام می باشد اما تمام تغییرات باید از سوی بانک مرکزی به تایید نهایی برسد و بانک مرکزی هم اگر بتواند منابع لازم برای انجام کار را تامین کند، آن را تایید کرده و در دستور کار بانک ها قرار می گیرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)