کاهش نرخ های اجاره با اتمام فصل نقل و انتقالات

کاهش نرخ های اجاره با اتمام فصل نقل و انتقالات
کاهش نرخ های اجاره با اتمام فصل نقل و انتقالات

با رسیدن روزهای پایانی فصل تابستان و اتمام دوره طلایی نقل و انتقالات، قیمت های نجومی رهن و اجاره مسکن شکسته شده و به نرخ های اصلی و قطعی املاک استیجاری نزدیک شده است. قیمت واحدهای میان متراژ در اوایل فصل تابستان بیش از انتظار افزایش داشت بطوری که در مقایسه با سال گذشت این میزان 20 تا 30 درصد با افزایش رو به رو شده است. اگرچه 

با رسیدن روزهای پایانی فصل تابستان و اتمام دوره طلایی نقل و انتقالات، قیمت های نجومی رهن و اجاره مسکن شکسته شده و به نرخ های اصلی و قطعی املاک استیجاری نزدیک شده است.

قیمت واحدهای میان متراژ در اوایل فصل تابستان بیش از انتظار افزایش داشت بطوری که در مقایسه با سال گذشت این میزان 20 تا 30 درصد با افزایش رو به رو شده است. اگرچه در هنگام عقد قرارداد ها از سوی موجر تخفیفاتی داده می شد، اما در مجموع، این میانگین افزایش در مقایسه با سال گذشته 10 تا 15 درصد بوده است. در این شرایط در ماه های خرداد تا مرداد بدلیل افزایش میزان تقاضا از سوی مستاجران قیمت ها نجومی شد و موجران به امید اجاره دادن ملک خود به نرخ بالا، اقدام به افزایش قیمت ها کردند. اگرچه این شرایط طولی نمی انجامد و در شهریور ماه قیمت ها روند نزولی به خود می گیرد ونرخ ها به شرایط واقعی نزدیکتر می شود.

طبق امار بدست امده از سوی بانک مرکزی، میانگین افزایش نرخ اجاره بها در مرداد ماه امسال نسبت به سال گذشته 8 درصد بوده که بر این اساس معمولا افزایش اجاره‌بها در قراردادهای اجاره آپارتمان متناسب با مکان، امکانات و میزان تقاضا، بین 5 تا 15 درصد بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)