کرونا بازار مسکن را متوقف کرد

کرونا بازار مسکن را متوقف کرد
کرونا بازار مسکن را متوقف کرد

شیوع ویروس کرونا بقدری بازارهای داخلی و جهانی را تحت تأثیر قرار داده است که بسیاری از اصناف را با ضعف و نا توانی مواجه کرده است. بازار مسکن نیز از این امر مستثنی نیست و با شیوع کرونا بطور چشمگیری تحت تأثیر ...

شیوع ویروس کرونا بقدری بازارهای داخلی و جهانی را تحت تأثیر قرار داده است که بسیاری از اصناف را با ضعف و نا توانی مواجه کرده است. بازار مسکن نیز از این امر مستثنی نیست و با شیوع کرونا بطور چشمگیری تحت تأثیر قرار گرفته است. رئیس اتحادیه املاک تهران در این خصوص بیان کرد: عملا شیوع ویروس کرونا باعث شد که روند معاملات مسکن در فروردین به صفر برسد. از طرف دیگر نیز طبق امارهای کسب شده از میزان معاملات اسفندماه سال 98 اینگونه پیداست که روند معاملات مسکن نسبت به مشابه سال قبل آن با افت ۳۸ درصدی رو به رو بوده است.  


وی در پاسخ به سوال این خبرنگاران که پرسیده بودند، معاملات مسکن به دلیل شیوع ویروس کرونا چه روندی دارد؟  اظهار داشت: بنگاه های املاک در شهر تهران از تاریخ 19 اسفند ماه 98 تا کنون تعطیل هستند؛ بنابراین این انتظار را باید داشت که روند معاملات با کاهش همراه باشد اگرپه در حال حاضر میزان آن به صفر رسیده است. طبق  مشاهدات عینی در ماه پایانی سال گذشته نیز روند نزولی معاملات کاملا مشهود می باشد.  


در این میان شاید سوال اکثریت فعالان بازار مسکن چگونگی پیشروی نمودار قیمت مسکن در سال 99 باشد. مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سوال افزود: با کاهش روند معاملات مسکن هیچ افزایش قیمتی در مسکن مشاهده نمی‌شود بنابراین پیش‌بینی ما این است که کاهش قیمت مسکن در سال ۹۹ ادامه‌دار باشد چرا که امکان ندارد  بخش کلان اقتصاد یک جامعه ضربه ببیند اما قیمت مسکن روند افزایشی داشته باشد. از این رو تا زمانی که تقاضایی برای خرید مسکن وجود نداشته باشد قیمت مسکن گران نخواهد شد.      


وی در خصوص بازار اجاره نیز اینگونه اظهار داشت: مستأجران به دلیل ترس از کرونا اجازه بازدید را به شهروندان نمی دهند و در مقابل مشاورانی که کلیدهای واحدهای مسکونی خالی از سکنه را در اختیار دارند نیز نتوانستند قراردادی تنظیم نمایند چراکه مردم به دلیل ترس شدید از کرونا پای معاملات مسکن حاضر نمی‌شوند. در نتیجه می توان به یقین اعلام کرد که کرونا بازار مسکن را نیز متوقف کرده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)