کمبود عرضه در بخش مسکن

کمبود عرضه در بخش مسکن
کمبود عرضه در بخش مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بخش مسکن با کمبود عرضه در گروه متراژی پر متقاضی مواجه است. به رغم آنکه طی ماه گذشته بیشترین حجم معاملات مربوط به واحدهای 60 تا 80 متر مربعی بوده است، باز هم شاهد کمبود عرضه در این گروه متراژی هستیم. تقاضای ویژه خانه اولی ها در این گروه متراژی بقدری بالاست که در ماه گذشته سهم 27.2 درصدی از حجم تمام معاملات شهر تهران را به خود 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، بخش مسکن با کمبود عرضه در گروه متراژی پر متقاضی مواجه است. به رغم آنکه طی ماه گذشته بیشترین حجم معاملات مربوط به واحدهای 60 تا 80 متر مربعی بوده است، باز هم شاهد کمبود عرضه در این گروه متراژی هستیم. تقاضای ویژه خانه اولی ها در این گروه متراژی بقدری بالاست که در ماه گذشته سهم 27.2 درصدی از حجم تمام معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است. 

از سوی دیگر نیز، آپارتمان هایی با متراژ 60 الی 70 متر مربعی با سهم 15 درصدی از معاملات در رده بعدی قرار گرفته اند. این حجم از تقاضا اصلا تناسبی با میزان عرضه ندارد زیرا تنها 5 درصد از کل آپارتمان های تکمیل شده در این گروه متراژی قرار دارد. این وضعیت باعث شده تا سهم واحدهای نوساز تا 5 سال ساختی که در این رنج نیستند روند کاهشی پیدا کنند بطوری تنها 40 درصد از معاملات مربوط به این رده سنی از آپارتمان ها می باشد. با توجه به اینکه بازار مسکن با کمبود عرضه در این بخش مواجه شده است، متقاضیان ناگزیر به سمت آپارتمان های میانسال و کهنسال روی می آورند.

مشکل عرضه در واحدهای کوچک و پرمتقاضی کاملا جدی است و هنوز هم تعداد آنها نسبت به فایل های موجود در بازار مسکن اندک است. کمبود ساخت و ساز در این گروه متراژی موجب رکود بازار مسکن می شود زیرا حجم زیادی از متقاضیان مصرفی که معمولا خانه اولی نیز هستند، به دنبال واحدهای کوچک متراژ می روند و وقتی با کمبود عرضه مواجه شوند، دست از خرید می کشند. همین امر موجب می شود که معاملات روندی کاهشی به خود بگیرد. از طرفی هم این گروه متراژی به دلیل کمبود فایل، با قیمت هایی گزاف و بیش از قیمت قعطی و معقول برای فروش گذاشته می شوند به همین دلیل مدت بیشتری در صف انتظار خواهند ماند بنابراین حجم معاملات بازهم روندی کاهشی را در پیش می گیرد.


برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)