کنترل قیمت مسکن زمان بر است

کنترل قیمت مسکن زمان بر است
کنترل قیمت مسکن زمان بر است

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در شرایط فعلی و با وجود مشکلات اقتصادی نمی توان راه حل مناسبی برای التهاب بازار مسکن ارائه داد. شهریاری نماینده مجلس اظهار کرد: وقتی قیمت ارز رشد می کند، قیمت ها دچار تغییر و تحول می شوند اما در بخش مسکن اتفاق عجیبی رخ نداده است. وقتی نقدینگی به این بخش سرازیر می شود در واقع به معنای کاهش ارزش پول ملی است. در این شرایط هر 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در شرایط فعلی و با وجود مشکلات اقتصادی نمی توان راه حل مناسبی برای التهاب بازار مسکن ارائه داد. شهریاری نماینده مجلس اظهار کرد: وقتی قیمت ارز رشد می کند، قیمت ها دچار تغییر و تحول می شوند اما در بخش مسکن اتفاق عجیبی رخ نداده است. وقتی نقدینگی به این بخش سرازیر می شود در واقع به معنای کاهش ارزش پول ملی است.

در این شرایط هر کسی به سمت آن می رود که پول خود را تبدیل به کالا کند. از این رو مسکن هم در این شرایط متأثر می شود چرا که قیمت ها بر اساس کاهش ارزش پول ملی افزایش پیدا نکرده بلکه فضای روانی ناشی از این شرایط، بازار را ملتهب می کند و موجب سرازیر شدن نقدینگی و افزایش قیمت می گردد. در این وضعیت کنترل قیمت مسکن دشوار است و نیاز به زمان زیادی دارد.

حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز در رابطه با وضعیت نامناسب بازار مسکن اظهار کرد: خروج ترامپ از برجام به عنوان عامل روانی در بازار عمل کرد اما عامل اصلی که قیمت مسکن را تعیین می کند، بودجه خانواده ها است که به لحاظ کم شدن توان مالی آنها و افزایش بی رویه قیمت مسکن، بازار به سمت مدار رکود حرکت می کند. البته این هیاهو نسبت به عرضه و تقاضا بالا بوده است؛ بدین معنی که فقط افزایش قیمت داشتیم وگرنه معاملات افزایش نیافته است.

وی افزود: برخی ها قیمت مسکن را با قیمت ارز مقایسه می کنند در صورتی که مسکن کالای صادراتی نیست. بازار مسکن قطعا از افزایش نرخ ارز تأثیر گرفته اما این رشد قیمت بر اساس تصمیمات مالکان و دخالت سوداگران و دلالان بوده است. بنابراین این افزایش سقف دارد و اگر  بازار مسکن بخواهد با این روند ادامه دهد، قطعا به رکود منجر می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)