گرانی آهن معضل ساخت و ساز مسکن

گرانی آهن معضل ساخت و ساز مسکن
گرانی آهن معضل ساخت و ساز مسکن

آهن پرایس: فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، به این موضوع اشاره کرد که برای بهبود فضای کسب و کار باید قوه قضاییه، دولت و مجلس بهتر از قبل با یکدیگر همکاری و هم فکری کنند و مشکلات بخش مسکن تنها با حرف برطرف نمی شود بلکه مسئولین باید به این حرف ها ...

آهن پرایس: فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، به این موضوع اشاره کرد که برای بهبود فضای کسب و کار باید قوه قضاییه، دولت و مجلس بهتر از قبل با یکدیگر همکاری و هم فکری کنند و مشکلات بخش مسکن تنها با حرف برطرف نمی شود بلکه مسئولین باید به این حرف ها جامه عمل بپوشانند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان  در خصوص انتشار آمار معاملات مسکن توسط بانک مرکزی اذعان کرد: چیزی که بدیهی است فروردین امسال مانند فروردین‌های سال‌های گذشته بازار مسکن تعطیل بوده، اما در کنار این تعطیلات به خاطر قرمز شدن دوباره همه شهر ها و بسته شدن بیشتر مشاغل  به دلیل تشدید دوباره ویروس کرونا موجب شده تا بنگاه‌های املاک بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تعطیل باشند.

فرشید پورحاجت افزود: این وضعیت موجب وارد شدن صدمات سنگین مالی شد که مشاوران املاک نیز از این ماجرا مستثنی نبوده‌اند. در این شرایط برخی فعالان بازار مسکن اظهاراتی را از تحولات این بخش بیان می‌کنند که نتیجه این تعطیلی ها و در نتیجه کاهش معاملات بود.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:  آینده ی نامعلوم بازار مسکن

وی در ادامه اظهار کرد: به نظر می‌رسد این نظرها غیرعلمی و غیرکارشناسی است. یکی از انتقاداتی که به اتحادیه مشاوران املاک وارد است این‌ است که رئیس این اتحادیه تریبون مسکن‌های لوکس را در اختیار گرفته که شاید نشات گرفته از علاقه خاص وی باشد. مهم‌ترین مسئله بازار مسکن،‌ مسکن مصرفی مورد هدف افراد جامعه است.

این کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر این‌ که به ‌عنوان انبوه‌ساز موافق تولید هر دو نوع مسکن لوکس و مصرفی هستیم، اضافه کرد: اولویت باید تامین کردن مسکن اقشار هدف جامعه باشد که در این بخش متاسفانه قیمت‌ها طی سال‌های اخیر همواره افزایش یافته است. 

پورحاجت با بیان این‌که باید در رابطه با کاهش قیمت مسکن باید با مدرک صحبت شود،‌ اظهار کرد: متاسفانه همانطور که قبلا نیز گفتم در برخی موارد هزینه‌های ساخت و ساز تا 300 درصد توسط برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی افزایش یافته است. حتی سازمان‌های نظام مهندسی و شهرداری‌ها در برخی موارد هزینه خدمات خود را تا 350 درصد افزایش داده‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قیمت مصالح ساختمانی مانند میلگرد، تیرآهن، پروفیل و...  نیز به دلیل تورم های موجود در بازار های داخلی به شدت افزایش یافته است و این وضعیت ساخت و سازهای مسکن را تحت تاثیر خود قرار داده است. در پایان دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان افزود:  برای بهبود اوضاع  بازار مسکن،‌ باید برنامه ریزی هایی انجام شود. و این طرح‌های جامع باید اجرایی شوند. تا چرخه بخش مسکن به‌ عنوان یکی از پیشران‌های مهم اقتصاد به حرکت کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)