گرانی میلگرد تهدیدی برای رکود ساخت و ساز

گرانی میلگرد تهدیدی برای رکود ساخت و ساز
گرانی میلگرد تهدیدی برای رکود ساخت و ساز

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، به خاطر افزایش قیمت دلار انتظار می رود که صنایع فولادی بازار صادراتی مناسب داشته باشند اما طبق آمارهای بدست آمده از اخبار بازارمسکن؛ افزایش نرخ دلار ساخت و ساز داخلی را راکد کرده به همین دلیل مصرف میلگرد افت کرده است. بررسی های صورت گرفته در وضعیت بین المللی بازار فولاد نشان می دهد که علی رغم کاهش 10 درصدی قیمت فولاد در سال 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارمسکن، به خاطر افزایش قیمت دلار انتظار می رود که صنایع فولادی بازار صادراتی مناسب داشته باشند اما طبق آمارهای بدست آمده از اخبار بازارمسکن؛ افزایش نرخ دلار ساخت و ساز داخلی را راکد کرده به همین دلیل مصرف میلگرد افت کرده است. 
بررسی های صورت گرفته در وضعیت بین المللی بازار فولاد نشان می دهد که علی رغم کاهش 10 درصدی قیمت فولاد در سال گذشته، اکنون قیمت فولاد به دلیل افزایش تقاضا روند صعودی به خود گرفته است بنابراین همین افزایش قیمت می تواند سال خوبی را برای فولاد سازان رقم بزند. از سوی دیگر با وجود بهبود وضعیت جهانی چالش جدیدی نیز برای ایران به وجود آمده است چرا که هم اکنون آمریکا با وضع تعرفه های بالا برای واردات فولاد باعث شده کشورهایی که پیش از این فولاد به آمریکا صادر می کردند، برای عرضه محصولات خود وارد رقابت با ایران در بازارهای دیگر شوند.
همین موضوع که ایران باید با کشوری مانند چین وارد رقابت شوند، نشان می دهد که در بخش صادرات سال بسیار سختی خواهیم داشت و باید تلاش کنیم تا جایگاه خود را حفظ کنیم. اما نقطه ضعفی که وجود دارد این است که با وضعیت پیش آمده برای دلار که روندی صعودی را پیش گرفته است تولیدکنندگان فولاد در داخل چندان توان تولید نخواهند داشت و همین موضوع بازار ایران را آشفته کرده است. این آشفتگی بر بازار آهن آلات نیز تأثیر گذاشته و موجب شده با گرانی مقاطع فولادی از جمله میلگرد آجدار روند ساخت و ساز مسکن به کندی پیش رود. در سال گذشته شاهد آن بودیم که به دلیل تحرکات بوجود آمده در بازار ارز، بازار مسکن رونق نسبی پیدا کرد اما به دلیل تداوم افزایش قیمت دلار در سال جدید معاملات مسکن متوقف شد که همین امر در تقاضای فولاد نیز تأثیرگذار بود به صورتی که بازارآهن در حالت رکود و نیمه تعطیل به سر می برد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)