گرانی کاذب مسکن نگران کننده است

گرانی کاذب مسکن نگران کننده است
گرانی کاذب مسکن نگران کننده است

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، نایب رئیس امور داخلی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت مسکن و اجاره بها، بیان کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز طی دو ماه اخیر، بازارهای مختلف کشور از جمله مسکن با تلاطم روبرو شده است. وی در ادامه تأکید کرد: افزایش نجومی قیمت مسکن در ماه‌های اخیر به ‌صورت کاذب پدیدار شده است  که این موضوع موجب شده متقاضیان واقعی مسکن متضرر شوند. وی افزود: باید

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، نایب رئیس امور داخلی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت مسکن و اجاره بها، بیان کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز طی دو ماه اخیر، بازارهای مختلف کشور از جمله مسکن با تلاطم روبرو شده است. وی در ادامه تأکید کرد: افزایش نجومی قیمت مسکن در ماه‌های اخیر به ‌صورت کاذب پدیدار شده است  که این موضوع موجب شده متقاضیان واقعی مسکن متضرر شوند.

وی افزود: باید این موضوع را پذیرفت که ارزش پول ملی در مدت اخیر با کاهش شدیدی مواجه شده و بسیاری از خانواده ها توان پرداخت اجاره‌ بهای سنگین مسکن را ندارند. این در صورتی است که سطح رشد دستمزدها و افزایش حقوق‌ها در مقایسه با افزایش قیمت مسکن و کالاهای دیگر بسیار کم و ناچیز است. همانطور که مشاهده کردیم بازار با التهابات چشمگیری مواجه شده؛ از جمله به دلیل افزایش نرخ دلار و رشد قیمت مصالح ساختمانی و آهن آلات، اقتصاد خانوارها تضعیف شده است. از سوی دیگر ادامه این روند بار دیگر رکود را به بازار مسکن باز‌می‌گرداند چرا که قدرت خرید متقاضیان واقعی مسکن کاهش چشمگیری یافته است.
در واقع هزینه های سنگین مسکن هم برای مالکان و هم برای مستأجران بالاست زیرا حتی گروه هایی که توان اقتصادی برای خرید مسکن دارند نیز باید متحمل هزینه های سنگین برای خرید ملک شخصی خود شوند. اما با این وجود، بیشتر فشارها متوجه افراد فاقد توان مالی برای خرید مسکن است که به ناچار باید زندگی در املاک استیجاری را تجربه کنند. این گرانی کاذب مسکن نگران کننده است و موجب ایجاد استرس و فشارهای روحی و روانی در افراد می شود. در این میان سودجویان نیز فراتر از حد معمول در بازار مسکن سوداگری می کنند و به این گرانی ها بیش از پیش دامن می زنند. باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و برای جلوگیری از این گرانی ها دولت باید برنامه ریزی دقیق انجام دهد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)