گره کور این بار در بازار مسکن

گره کور این بار در بازار مسکن
گره کور این بار در بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، روند صاحب خانه شدن مردم طی 10 سالی که گذشت کاهشی بوده بطوری که تعداد مالکین حدود 10 درصد کم شده و به همین میزان به تعداد مستأجران اضافه شده است. در واقع افزایش تعداد اجاره نشینان با کاهش قدرت خرید مردم رابطه مستقیم دارد از این رو قدرت خرید مردم نیز روندی نزولی به خود گرفته است. در حال حاضر 55 درصد مردم ایران صاحب

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، روند صاحب خانه شدن مردم طی 10 سالی که گذشت کاهشی بوده بطوری که تعداد مالکین حدود 10 درصد کم شده و به همین میزان به تعداد مستأجران اضافه شده است. در واقع افزایش تعداد اجاره نشینان با کاهش قدرت خرید مردم رابطه مستقیم دارد از این رو قدرت خرید مردم نیز روندی نزولی به خود گرفته است.

در حال حاضر 55 درصد مردم ایران صاحب خانه و 37 درصد آنها مستأجر هستند که با ادامه این روند بر تعداد مستأجران افزوده می شود. طبق بررسی ها حدود 11 سال زمان می برد تا یک ایرانی حتی با داشتن شغل و درآمد و پس انداز بتواند خانه دار شود! این در حالی است که 33 درصد از درآمد خانواده ها صرف هزینه های مسکن می شود. 7 میلیون خانوار در ایران مستأجر هستند و هر کدام از آنها برای تأمین مسکن بطور میانگین در سال 12 میلیون تومان هزینه می کنند.

آماری که اخیرا رئیس اتحادیه املاک از وضعیت قراردادهای اجاره مطرح کرده است، به این موضوع اشاره دارد که در خرداد ماه امسال تعداد قراردادهای اجاره و خرید در تهران با کاهش روبه رو بوده است و همچنان روند نزولی دارد. این گره کوری است که به جان بازار مسکن افتاده و موجب شده تا بازار به سمت رکود حرکت کند.

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد رفع التهابات بازار مسکن می گوید: ما برای کنترل بازار پیشنهادهایی را مطرح کردیم از جمله عرضه بسته تشویقی مالیاتی برای افزایش تولید و عرضه مسکن، راه اندازی بازارهای الکتریکی و انتقال مأموریت وصول مالیات ها به شهرداری که هرکدام از این ها نیازمند زمان است تا اثرگذاری خود را نشان دهد. ما برای بازگشت تعادل به بازار مسکن این راه حل ها را پیشنهاد دادیم که موجب تقویت همزمان طرف عرضه و تقاضا می گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)