اجرای طرح مالیات خانه های خالی

اجرای طرح مالیات خانه های خالی
اجرای طرح مالیات خانه های خالی

آهن پرایس: با توجه به شناسایی 60 درصدی خانه های خالی کشور که 1/3 میلیون برآورد شده است همچنان تاکنون 870 هزار از این خانه ها شناسایی نشده است، در همین خصوص محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: در رابطه با اخذ مالیات از خانه های خالی و اجرای طرح مالیات بر ...

آهن پرایس: با توجه به شناسایی 60 درصدی خانه های خالی کشور که 1/3 میلیون برآورد شده است همچنان تاکنون 870 هزار از این خانه ها شناسایی نشده است، در همین خصوص محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: در رابطه با اخذ مالیات از خانه های خالی و اجرای طرح مالیات برعایدی سرمایه، واحد های خالی توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده و به سازمان امور مالیاتی ارجاع داده شده است. 

وی در ادامه بیان کرد: اخذ مالیات از خانه های خالی با هدف از بین رفتن التهابات بازار مسکن به واسطه سرمایه ای شدن آن شکل گرفته است، سرمایه هایی که در بخش مسکن موجود است بایستی در بخش های مواد به کار گرفته شود از این رو مالیت های واحدهای خالی باید به میزانی دریافت شود که مالکان این واحد ها، واحد های خود را برای اجاره و یا فروش در بازار مسکن عرضه کنند. 

محمد اسلامی ذکر کرد: تا به الان بیش از یک میلیون و سیصد هزار واحد از خانه های خالی که حدود 60 درصد می باشد به سازمان امور مالیاتی ارجاع داده شده است که وزارت راه و شهرسازی هم اکنون 25 میلیون خانوار را در سراسر کشور شناسایی کرده و برای استعلام واحدهای خالی در روزهای آتی به مالکان پیامک ارسال خواهد شد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: قطعی برق معضل بازار مسکن

وزیر راه و شهرسازی شناسایی خانه های خالی را به دو طریق ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان و یا استعلام از مالکان با ارسال پیامک برای آنها را ممکن دانست و در ادامه بیان کرد: حدود سه میلیون خانوار در سامانه ملی املاک واسکان ثبت نام کردند و گزینه موازی ارسال پیامک برای مالکان تمامی واحد ها می باشد که ارسال این پیامک ها کمک می کند تا سایر واحد های خالی نیز هرچه سریعتر شناسایی شود.

وی تاکید کرد: طبق قانون سازمان امور مالیاتی بایستی اخذ مالیات خانه های خالی وارد مرحله اجرایی شود، با توجه به اینکه یک میلیون و 300 هزار از خانه های خالی تاکنون شناسایی شده، حقوقی ها بایستی دو برابر اشخاص حقیقی مالیات پرداخت کنند.

محمد اسلامی در رابطه با مالیات از عایدی سرمایه گفت: سرمایه ها باید در بخش مولد به کار گرفته شوند از این رو برای عایدی سرمایه نیز مالیاتی در دستور کار قرار گرفته و برای طی کردن مسیر قانونی آن و اجرایی و عملیاتی شدن آن امیدوار هستیم.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: افرادی که در کار تولید مسکن و عرضه مسکن فعالیت دارند از این قاعده مستثنی هستند زیرا معضل بزرگ بازار مسکن سوداگری و واسطه گری در این بازار است که با تمهیداتی که در دستور کار داریم تلاش خواهیم کرد که این معضل را حل کنیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)