قطعی برق معضل بازار مسکن

قطعی برق معضل بازار مسکن
قطعی برق معضل بازار مسکن

آهن پرایس: یکی ازکارشناسان بازار مسکن در مورد افزایش سرسام آور نرخ سیمان از یک سو و افزایش نرخ میلگرد از سوی دیگر اعلام داشت این وضعیت بلا شک در قیمت نهایی مسکن موثر خواهد بود و قیمت تمام شده ی مسکن را بالا خواهد برد.دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران بیان داشت: افزایش...

آهن پرایس: یکی ازکارشناسان بازار مسکن در مورد افزایش سرسام آور نرخ سیمان از یک سو و افزایش نرخ میلگرد از سوی دیگر اعلام داشت این وضعیت بلا شک در قیمت نهایی مسکن موثر خواهد بود و قیمت تمام شده ی مسکن را بالا خواهد برد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران بیان داشت: افزایش غیر منطقی و غیرقابل پیش بینی مصالح ساختمانی از یک سو و کاهش میزان عرضه ها از سوی دیگر منجر به کنسلی حجم وسیعی از پروژه های مسکونی و عمرانی کشور شده است این شرایط حاکی از این است که بسیاری از طرح های انبوه سازی و حتی طرح مسکن ملی به دلیل نبود سیمان و بالا بودن هزینه تامین مصالح ساختمانی با مخاطرات بسیاری مواجه گشته است. همگان می دانند صنعت سیمانی که اکنون به علت بی تدبیری مدیران با بی برقی مواجه گشته یک صنعت جایگزین ناپذیر بوده است و از پایه های اصلی  در امر ساختمان سازی نیز می باشد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بررسی آمار معاملات بازار مسکن

کارشناسان این حوزه اذعان داشتند که در تیرماه سال جاری با بالا رفتن مصرف برق، خاموشی ها و قطعی پیوسته آن به همراه عدم  چاره اندیشی به هنگام دولت سبب گشت برای حل این معضل، قطعی برق از واحدهای مسکونی به واحدهای تولید کننده و صنعتی از جمله صنایع سیمان و فولاد انتقال یابد تا مانع خاموشی منازل و نارضایتی مردم گردد!!! دولت با این راهکار خردمندانه سدی بزرگ برابر تولید ملی قرار داده و همچنین بخش وسیعی از مشاغل را از بین برده است. بخش تلخ قضیه این است که سال جاری به نام حمایت از تولید داخلی و مانع زدایی از تولید، نامگذاری شده است. 

گزارشات حاکی از این است که هم اکنون سیمان در بازار نایاب شده چرا که از یکسو تولید آن کاهش یافته و از سوی دیگر جو روانی بازار بهم ریخته و انبار دارها نیز سیمان را عرضه نمی کنند. در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان از 100هزار تومان بالاتر رفته و تقریبا در محدوده ی 115 هزار تومان به فروش می رسد. این افزایش قیمت سرسام آور منجر به سهمیه بندی سیمان خواهد شد. می توان گفت صنعت ساخت و ساز کشور در شرایط فعلی به خواب رفته و ساختمان سازی متوقف شد است. 

لازم به ذکر است که سیمان یکی از مصالح اصلی تولید ساختمان است. به طور مثال برای یک اسکلت فلزی ساختمان هر متر مربع نیازمند حدود 100 کیلوگرم سیمان است این در حالی است که کارخانه های سازنده بتن؛ شن و ماسه هم به دلیل کمبود سیمان تعطیل شده اند. و این تعطیلی ها را در سایر صنایع نیز می توان تعمیم داد و در مورد فولاد و مقاطع فولادی نیز به دلیل قطعی برق همین مشکلات در حال خود نمایی می باشد که سبب افزایش قیمت قابل توجه مقاطع فولادی در این صنعت گشته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)