امید به حذف حباب قیمت مسکن

امید به حذف حباب قیمت مسکن
امید به حذف حباب قیمت مسکن

آهن پرایس: در فصل تابستان سال جاری که به عبارتی اوج معاملات مسکن در این فصل است؛ کارشناسان اقتصادی چشم انتظار ریزش حباب قیمت ها در شرایط رکودی بازار هستند. در فصل بهار امسال رکود تورمی باز مانده از پاییز و زمستان سال گذشته ادامه پیدا کرد. در میان نه تنها نرخ مسکن کاهشی...

آهن پرایس: در فصل تابستان سال جاری که به عبارتی اوج معاملات مسکن در این فصل است؛ کارشناسان اقتصادی چشم انتظار ریزش حباب قیمت ها در شرایط رکودی بازار هستند. 

در فصل بهار امسال رکود تورمی باز مانده از پاییز و زمستان سال گذشته ادامه پیدا کرد. در میان نه تنها نرخ مسکن کاهشی نداشت بلکه حجم معاملات سیر نزولی را سپری کرد. این سیر نزولی در خرداد ماه کاملا چشمگیر بود، چنان که خرداد نسبت به اردیبهشت ماه حجم معاملات 29.6 درصد کاهش و نسبت به خرداد ماه سال گذشته دقیقا 52.7 درصد کاهش را به رخ کشید. 

شایان ذکر است متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران در ماه خرداد، 29 میلیون و 670 هزار تومان بوده است، در حالیکه نسبت به اردیبهشت ماه سه درصد و نسبت به خرداد سال گذشته 57 درصد رشد یافته است. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: متعادل سازی قیمت مسکن

کاهش معاملات مسکن از یکسو و افزایش نرخ مسکن از سوی دیگر تاییدیه قطعی بر عمق رکود بازار مسکن تهران است. چه بسا این شرایط بازار اجاره بها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کارشناسان اقتصادی فعال در حوزه مسکن معتقدند که شرایط کرونایی حاکم بر منطقه، انتخابات ریاست جمهوری، بازارهایی همچون بورس و ارز نیز در این نابسامانی مسکن موثرند. کما اینکه چه سرنوشتی با روی کار آمدن دولت جدید در انتظار بازار مسکن خواهد بود، پرسش تمامی افرادی که در آرزوی خرید مسکن هستند؛ می باشد.  

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار داشت: خروج از این وضعیت رکودی بسیار زمانبر است. اما امیدواریم در نیمه دوم سال با سیاست ها و تدابیر آگاهانه شاهد ریزش قیمتی باشیم. شایان ذکر است وقتی می گوییم ریزش قیمتی منظور از بین رفتن حباب قیمتی موجود است. اما منظور کاهش قیمتی نیست چرا که واژه کاهش به منظور پایین آمدن قیمت از قیمت ذاتی ملکی است که قطعا چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. 

چه بسا بسیاری از مالکان انتظار داشتند بعد از انتخابات ریاست جمهوری املاک خود را با بهایی بالاتر به فروش برسانند اما بازار کشش چنین تغییری را نداشت و در رکودی عمیق بود. نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: در شرایط فعلی مالکان بایستی قیمت های خود را بشکنند و حباب بازار از بین برود و قیمت های منطقی لحاظ شود تا بدینوسیله دوباره معاملات در این حوزه صورت گیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)